زابل- نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ادامه خشکسالی ها در سیستان حمایت از کشاورزان این منطقه باید از سوی بانک ها، گمرک و صندوق بیمه کشاورزی ادامه پیدا کند. 

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: رفع مشکلات کشاورزان سیستان که به دلیل کاهش چشمگیر ریزش‌های جوی در سال آبی جاری نسبت به میانگین دوره‌های مشابه گذشته، اتفاق افتاده یک ضرورت است.

وی گفت: در این راستا چندین راهکار پیشنهاد می‌شود که تکمیل طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان یکی از راهکارهای موجود است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مساعدت جهت تأمین خوراک دام‌های سبک و سنگین و افزایش میزان وام پرداختی به عشایر و تسهیل در پرداخت آن باید با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی با عنایت به خسارات ناشی از خشکسالی به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شده است.

دهمرده ادامه داد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که نیازمند به بخشودگی حقوق گمرکی واردات خوراک دامی و علوفه توسط مرزداران و عشایر منطقه سیستان هستیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود، تا خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان توسط صندوق بیمه‌های عشایری و روستایی به صورت کامل پرداخت شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشاورزانی که تراکتور، موتور پمپ، مرغداری و گلخانه دارند نباید مشکل سوخت داشته باشند همچنین، سهمیه آرد عشایر باید افزایش پیدا کند تا عشایر برای تأمین نان مورد نیاز خود با مشکلی روبرو نشوند.