اردستان-‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به خبر دریده شدن تعدادی گوسفند توسط گرگ،گفت:دامداران اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار را جدی بگیرند.

حسین شواخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در فصل زمستان شرایط آب و هوایی، عدم مدیریت صحیح پسماند و موارد دیگر موجب می‌شود که گرگ‌ها در مناطق اطراف روستاها و شهرها پیدا شوند.

وی با اشاره به خبر دریده شدن تعدادی گوسفند توسط یک گرگ در یکی از روستاهای شهرستان اردستان، افزود: دامداران در مناطق روستایی باید اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از خسارت حمله گرگ را داشته باشند و هشدارهای مربوطه را به ویژه در فصل زمستان جدی بگیرند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان خاطرنشان کرد: اقدامات حفاظتی و شرایطی همچون داشتن مکان مناسب، سگ نگهبان، کشیدن فنس اطراف دامداری و چوپان و سایر اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار در نظر گرفته شود.

شواخی تصریح کرد: بازدیدی از محل انجام نداده ام اما طبق گفته‌های شاهدان، نکات و اقدامات حفاظتی به خوبی انجام نشده که همین امر موجب شده گرگ به راحتی وارد محل شود.

وی تاکید کرد: افراد می‌توانند با پرداخت هزینه اندکی نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند تا در صورت بروز چنین مواردی، بیمه خسارت را پرداخت کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان خاطرنشان کرد: حادثه مذکور در یک مزرعه طرح کشاورزی بین روستای امیران و شهر زواره اتفاق افتاده است.

شواخی در خصوص سگ‌های ولگرد سطح شهر، گفت: در شهرداری کمیته اتلاف ساماندهی سگ‌ها وجود دارد که نسبت به ساماندهی و زنده گیری سگ‌ها اقدام می‌کنند و این روند توسط شهرداری مرتباً دنبال می‌شود.