اردبیل-مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از کسب رتبه اول استان اردبیل در مهرواره هوای نو در بخش ستایشگران خبر داد و گفت: ۶۲۲ اثر از اردبیل در مهرواره هوای نو ثبت شد.

خیراله عزیزی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به اجرای مهرواره هوای نو در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: اولین مهرواره هوای نو با هدف آشنایی عموم مردم با هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، مداحان و شعرای آئینی و نیز کتاب و تالیفات، همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اجرا شد.

وی گفت: با اجرای مهرواره هوای نو، فعالیت‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی در افق بیانیه گام دوم انقلاب جلوه گر شده و نگاه هیئت‌ها و رویکرد آنان نسبت به عموم مردم و فعالیت‌های انجام گرفته ارتقا می‌یابد.

عزیزی هیئت‌های مذهبی را پایگاه فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: هر یک از هیئت‌ها و تشکل‌های دینی در مناطق مختلف استان، یک پایگاه فرهنگی هستند که علاوه بر ثمرات معنوی و دینی، مهم‌ترین اثرشان تصفیه هوای فرهنگی جامعه است و یک هوای مطلوب را در فضای شهر ایجاد می‌کنند.

وی به نقش مداحان و ستایشگران در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی هیئت‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه ستایشگری اهل بیت (ع) عرصه تخصصی و گسترده است که قدمتی به اندازه هیئت‌ها و تشکل‌های دینی دارد و در مهرواره هوای نو درصدد شناسایی و معرفی مداحان شاخص استان اردبیل بودیم.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی استان اردبیل معرفی کتاب هیئت را از دیگر بخش‌های مهرواره هوای نو عنوان کرد و گفت: با هدف ارج نهادن به پژوهشگران و مؤلفان کتاب در حوزه هیئت و تشکل‌های دینی، آثار ارسالی از سوی نویسندگان به دبیرخانه مهرواره هوای نو پس از ارزیابی و بررسی به تعداد ۶۶ اثر از استان اردبیل با موفقیت به ثبت رسید.

عزیزی از ارسال ۶۲۲ اثر از استان اردبیل به طرح ملی مهرواره هوای نو اشاره کرد و افزود: با ثبت ۲۴۷ اثر از مداحان استان اردبیل رتبه اول در بخش ستایشگران، با ثبت ۳۰۹ اثر از هیئت‌ها و تشکل‌های دینی رتبه سوم در بخش هیئت‌ها و با ثبت ۶۶ اثر از نویسندگان حوزه هیئت و تشکل‌های دینی مقام چهارم کشوری کتاب هیئت به استان اردبیل اختصاص یافت.

وی در پایان به نتایج برگزاری مهرواره هوای نو اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان ضمن استاندارد سازی کار فرهنگی و معرفی شاخص‌های یک تشکل مردمی موفق، به الگودهی در این زمینه پرداخته و چراغ راهی برای مجموعه‌های نوپای فرهنگی و خیمه‌ای امن برای مجموعه‌های با سابقه تر بود.