سمنان- مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در هشت ماهه اول سال جاری حریق در ۹ هکتار اراضی ملی و جنگل‌های استان رخ داد که با تلاش ماموران منابع طبیعی اطفا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان صدا و سیمای مرکز سمنان به میزبانی این مرکز در سمنان با بیان اینکه در هشت ماهه اول سال جاری هشت فقره آتش سوزی در مراتع، منابع طبعی و ملی استان رخ داد، تاکید کرد: وسعت این آتش سوزی‌ها ۹ هکتار بود که با تلاش همکاران ما در منابع طبیعی اطفا شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه و مشارکت رسانه‌ها در فرهنگ سازی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ملی استان سمنان در مقایسه با سال گذشته ۹۲ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: امیدواریم هر سال شاهد این کاهش باشیم به طوری که دیگر شاهد هیچ نوع حریقی در اراضی ملی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: حضور به موقع تیم واکنش سریع، قرقبانان، عوامل اطفا حریق، گشت‌های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل و اعضای شورای اسلامی و دهیاران، همیاران طبیعت و اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب و مؤثر از دلایل اصلی کاهش آمار وسعت و تعداد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان است.

مرادی حقیقی در ادامه به بذرکاری و نهال کاری نیز در سطح استان سمنان پرداخت و با بیان اینکه پویش ملی ایران سرسبز تنها مختص بذرکاری و نهال‌کاری نیست بلکه جنبه‌های مختلف کاری منابع‌طبیعی و محیط‌زیست را شامل می‌شود، گفت: بیش از ۷۰ دستگاه دولتی و غیر دولتی در کنار مردم، سازمان‌های مردم نهاد و… در این پویش همراهی دارند که هدفش ارتقای پوشش گیاهی استان است.