تبریز- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت تلاش می‌کند تا در کمترین زمان ممکن وضعیت اقتصادی را سر و سامان داده و معیشت مردم را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در نشست شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: برخی در فضای کنونی کاستی‌ها و ضعف‌های گذشته را به دولت نسبت می‌دهند، شورای اطلاع رسانی، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها با شفاف سازی و تبیین وضعیت نشان دهند که دولت در حال تلاش برای تثبیت وضعیت اقتصادی بوده و تنها حدود ۴ ماه از آغاز دولت می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند تا در کمترین زمان ممکن وضعیت اقتصادی را سر و سامان داده و معیشت مردم را بهبود بخشد، افزود: هدایت افکار عمومی و ساماندهی اذهان توسط رسانه‌ها انجام می‌شود و اگر رسانه‌ها با شفافیت عمل کنند بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید و برای بهبود وضعیت کنونی نقش رسانه‌ها انکار کردنی نیست.

وی ادامه داد: البته یکی از وظایف شورای اطلاع رسانی همین است تا ساماندهی و گردش اطلاعات تبیین و به خوبی انجام شود.

محمدی خاطر نشان کرد: باید تصمیم گیری های مسئولان شفاف و به موقع اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: دولت در خصوص اطلاع رسانی عملکرد و تبیین برنامه‌ها مظلوم واقع شده بر این اساس رسانه‌ها باید در پیشبرد برنامه‌های مسئولان کمک کنند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی جزئی از ملزومات فرهنگی است بر این اساس باید تأثیر گذاری در این عرصه افزایش یابد تا بستر توسعه تسهیل و تسریع شود.

وی یادآور شد: شورای اطلاع‌رسانی استان نیز در این راستا تبیین و هدایت افکار عمومی را به صورت شفاف و ساده انجام دهد.

محمدی همچنین برای حسن انجام وظایف شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی در ذیل این شورا شد.