سخنگوی گروه طالبان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، ضمن قدردانی از کمک های بشردوستانه مسکو به کابل، از روسیه خواست تا طالبان را به عنوان دولت رسمی افغانستان به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز چهارشنبه اعلام کرد که این گروه امیدوار است مسکو دولت جدید افغانستان رابه رسمیت بشناسد.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که این گروه در صدد تعیین سفیر خود در مسکو است.

مجاهد با اشاره به کمک های روسیه به این کشور گفت: مسکو بارها کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال کرده است و ما نیز بابت آنها تشکر کرده ایم.

وی ادامه داد: مردم افغانستان همچنان نیازمند کمک و پشتیبانی هستند چرا که به تازگی جنگ و درگیری را پشت سر گذاشته اند.

سخنگوی طالبان در پایان افزود: مردم ما با مشکلات اقتصادی و بحران اقتصادی طولانی مدت روبرو هستند و ما از مسکو انتظار یاری بیشتری در این زمینه داریم.

روسیه اخیرا محموله های کمک های بشردوستانه را از طریق هواپیماهای ترابری نیروی هوایی کشور به افغانستان منتقل کرده است.

درخواست طالبان برای به رسمیت شناخته شدن در حالی مطرح می شود که پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست سالانه خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان، اعلام کرد که روسیه در حال همکاری با همه شرکای بین المللی اش است تا به یک تصمیم تحکیم و تثبیت شده در این زمینه دست یابد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که پوتین در ماه اکتبر اعلام کرده بود که در صورت ادامه بهبود وضعیت در افغانستان، ممکن است طالبان از فهرست سازمان های تروریستی حذف شود.

برچسب‌ها