در انتهای سال ۲۰۲۱ رسانه آسوشیتدپرس به معرفی چند عکس منتخب از عکاسان این رسانه در سالی که گذشت پرداخته است. عکس‌هایی که حکایت از ماجراهای سال اخیر دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال ۲۰۲۱ پر از حوادثی بود که اگر ۵ سال قبل آن‌ها می‌شنیدیم برایمان باور کردنی نبودند. اینکه یک بیماری واگیردار سراسر جهان را در بر بگیرد و تمام مردم دنیا علیه یک دشمن واحد که آن قدر کوچک است که با چشم دیده نمی‌شود، دست به دست هم بدهند. اینکه بسیاری از قدرت‌های بزرگ در مقابله با این دشمن کوچک به استیصال برسند.

ویروس کرونا از یک طرف و فقر و مهاجرت‌های اجباری در دنیا از طرفی دیگر، باعث شد بیشتر محتواهای خبری سالی که گذشت، جز تلخی چیزی برای آیندگان به یادگار نگذارد. رسانه آسوشیتدپرس چند عکس منتخب از عکاسانش را بازنشر کرده که راویان تلخی سال ۲۰۲۱ اند.

تصویر یک گزارش، به نقل از آسوشیتدپرس، تصویر یک دختر افغان در محله‌ای فقیرنشین در کابل است که با دیدن عکاس اروپایی، بازی را رها کرده، جلوی دوربین او حاضر شده و ژست گرفته است.

تصویر بعدی مهاجران غیر قانونی را نشان می‌دهد که از قایق ناامن‌شان نجات پیدا کرده و در کشتی نجات نشسته‌اند. قایق‌های مهاجران هر از گاهی در دریای مدیترانه و جاهای دیگر غرق می‌شوند.

تصویر بعدی مقابله پلیس با معترضان آمریکایی که قصد ورود به ساختمان کنگره آمریکا را داشتند را نشان می‌دهد. بعد از شکست دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، هواداران او به ساختمان کنگره یورش بردند.

و در نهایت، تصویری که طی دو سال گذشته برای تمام مردم دنیا با هر زبان و رنگ و نژادی آشنا بوده است. تابوت‌هایی که کرونا روی دست انسان‌های روی زمین گذاشت.

* امیر مرادعلی