بیرجند-امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به سنگ تمام شهید سلیمانی برای امنیت جهان اسلام گفت: نگاه سردار تقریبی و وحدت آفرین بود.

مولوی احمد عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی عمر خود را در راه امنیت جوامع اسلامی و مقابله با زورگویان بین‌المللی گذاشت.

امام جمعه اهل سنت درمیان بیان‌کرد: هرکجا که نهضت مقاومتی شکل گرفت چه در افغانستان، عراق، لبنان و … شهید سلیمانی در راستای حمایت از جوانان جبهه مقاومت قدم بر می‌داشت و در نهایت نیز در همین مسیر به شهادت رسید.

مولوی عبدالهی با اشاره به اینکه به اعتقاد من شهید سلیمانی در راستای دفاع از ملت‌های مسلمان و امنیت آنان سنگ تمام گذاشت، ادامه‌داد: نگاه ایشان فراتر از مرزهای ایران بود و امنیت همه مسلمانان و کشورهای اسلامی برای او اهمیت داشت.

وی با تأکید بر اینکه نگاه شهید سلیمانی نگاه تقریبی و وحدت آفرین بود، گفت: ایشان بر این نکته اصرار داشتند که مسلمانان با وحدت و همدلی باید در برابر قلدران جهانی و بین‌المللی از خود مقاومت نشان دهند و تسلیم نشوند.

امام جمعه اهل سنت درمیان در زمینه چرایی تصمیم آمریکایی‌ها مبنی بر به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: بی شک کسانی که باعث بیداری و آگاهی ملت‌ها و مردم می‌شوند و آنان را نسبت به آینده‌شان امیدوار می‌سازند، منافع استکبار و آمریکا را در خطر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نمونه این افراد بیدارکننده و اگاهی بخش شهید سلیمانی بود، یادآور شد: این موارد موجب شد که آمریکایی‌ها تصمیم به حذف فیزیکی سردار شهید سلیمانی در شرایطی که مهمان کشور دیگری بودند، بگیرد.