ارومیه - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از صدور یک هزار و ۸۱۲ جواز تاسیس و توسعه صنعتی در استان طی ۹ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا بابایی در این زمینه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۱۲ فقره جواز تأسیس و توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد جواز صادره بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۱۲ فقره جواز تأسیس و توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد جواز صادره بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است.

بابایی افزود: برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی و یا توسعه واحدهای صنعتی موجود در استان بیش از ۷۳۷ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می‌شود به واسطه این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال زایی مستقیم برای ۳۹ هزار و ۶۹ نفر ایجاد شود که از لحاظ سرمایه گذاری در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۸۰۸ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال ۷۵ درصد رشد داشته است.

بابایی تصریح کرد: همچنین طی ۹ ماهه نخست امسال در استان ۱۷۷ واحد صنعتی وارد چرخه تولید شدند که برای راه اندازی و بهره برداری از این واحدهای صنعتی بیش از ۲۸ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها ۲ هزار و ۷۱۴ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل ثابت شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: با بهره برداری از واحدهای صنعتی فوق در ۹ ماهه نخست امسال از لحاظ صدور پروانه بهره برداری بیش از ۲۶ درصد، از لحاظ سرمایه گذاری در حوزه صنعت بیش از ۱۲۸ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۱۷ درصد رشد داشته ایم.

بابایی تاکید کرد: برای رونق واحدهای صنعتی و معدنی استان در صدد راه اندازی واحدهای راکد استان با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم که تاکنون موفق به بازگردانی چند واحد بزرگ صنعتی به چرخه تولید شده ایم.