البرز - معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از ساماندهی محور اشتهارد- ماهدشت خبرداد و گفت:پروژه در قالب نصب نیوجرسی در نقاط پرتگاهی و ایجاد روشنایی نقطه‌ای عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی حاجیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساماندهی محور اشتهارد - ماهدشت در لاین رفت و برگشت با هدف ارتقای ایمنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای این پروژه در قالب اصلاح شیب شیروانی، نصب نیوجرسی در نقاط پرتگاهی، خط کشی و ایجاد روشنایی نقطه‌ای در سه راهی اخترآباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال انجام است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه طول محور اشتهارد- ماهدشت ۶۰ کیلومتر است و با توجه به اهمیت این محور اقدامات صورت گرفته با هدف کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و افزایش دید رانندگان انجام شده است، گفت: طی ماه‌های گذشته آمار تصادفات در این محور افزایش پیدا کرده بود که با اقدامات انجام شده میزان تصادفات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی از اجرای پروژه لکه‌گیری و اسلاری کمربندی محور اشتهارد و محور نجم‌آباد- اشتهارد خبر داد و افزود: انجام این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹.۵ میلیارد تومان کلید خورده است.

حاجیان تصریح کرد: اجرای این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما به دلیل شروع فصل سرما و بارش نزولات آسمانی امکان انجام کارهای زیرساختی وجود ندارد لذا اجرای مابقی پروژه در فصل بهار از سرگرفته می‌شود.