بوشهر- فرماندار شهرستان کنگان گفت: ساکنان مجاور رودخانه‌ها و سواحل در شهر کنگان آمادگی کاملی برای بارندگی های روز یکشنبه داشته باشند.

احمد غریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اعلام هشدارها از سوی هواشناسی روز یکشنبه سامانه بارندگی قدرتمندی وارد منطقه خواهد شد که ممکن است طغیان رودخانه و دریا را در پی داشته باشد، لذا از شهروندان تقاضا می‌شود برای این روز آمادگی داشته باشند.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: ستاد بحران نیز پیش بینی‌های لازم را برای کاهش خسارات انجام داده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در این خصوص آماده خدمات رسانی خواهند بود.

وی گفت: به دلیل شرایط خاص منطقه خور عبدالسلام و قرار گرفتن در پایین دست شهر کنگان امکان سرریز رودخانه و آب گرفتگی منازل شهروندان در این منطقه بسیار زیاد است و نیاز است شهروندان نسبت به انتقال وسایل مهم و ضروری مانند وسایل برقی، صوتی و تصویری و مواد غذایی تا قبل از یکشنبه اقدام کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و سایر نهادهای امداد رسان در این زمینه آماده همکاری کامل با مردم هستند.

فرماندار شهرستان کنگان بیان کرد: تا کنون ۱۷ بند آبگیری در بالا دست شهر کنگان ایجاد شده است ولی شدت بارندگی‌ها به قدری است که این آب گیرها جوابگو نخواهد بود.