قزوین- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین گفت: رمز ماندگاری یاد و نام سردار شهید سلیمانی اخلاص ایشان بوده و این مهمترین رمز ماندگاری برای انسان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون مساجد استان قزوین حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی یک سوگ عمومی و خارج از هر نوع جناح و سمت و سوی سیاسی بود و این شکل گیری از عزاداری و سوگ عمومی به این دلیل بود که مردم به دنبال تظلم خواهی و عدالت بوده و هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین گفت: رمز ماندگاری یاد و نام سردار شهید سلیمانی اخلاص ایشان بوده و این مهمترین رمز ماندگاری برای انسان‌ها است، هر کس بخواهد در ذهن‌ها و قلب‌ها ماندگار شود باید این راه و روش را در زندگی خود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: دومین رمز ماندگاری یاد شهید سلیمانی ولایتمداری وی بود و ما نیز برای حرکت در مسیر درست نیازمند به چنین الگوهایی هستیم و این بود که شهدا توانستند جایگاه واقعی خود را با ارادت قلبی و عملی به اهل بیت و ولایت ماندگار، و با بندگی صحیح و حرکت درست در مسیر اسلام رقم بزنند و پس از انبیا و اولیای الهی الگوی بسیار خوب در زندگی ما هستند.

حجت الاسلام رمضانی افزود: ضرورت ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه به خصوص برای نسل جدید (جوانان و نوجوانان) جز اولویت‌ها است و همه ما باید در انتقال ارزش‌ها، باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی و بصیرت افزایی اقدام نمائیم.

وی گفت: همه مردم و مسئولین باید تلاش کنند در زندگی‌های جمعی و سازمانی و اجتماعی خود مکتب شهید سلیمانی را مورد توجه خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: تعلق به دنیا نداشتن، فداکاری و گذشت، اخلاص و صادق بودن در کار، ولایت پذیری، شجاع و نترس بودن، تواضع در برابر مردم و خانواده‌های شهدا، روحیه ظلم ستیزی توجه به نیروهای زیر دست خود از جمله ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سلیمانی بود و مهم تریت ویژگی ایشان این بود که او تمام افرادی را در هر جای چه در داخل و چه در خارج کشور ایران بودند از فرزندان این آب و خاک می‌دانست و اینگونه است که کسی که بنده خدا شد خداوند دیگران را بنده او قرار می‌دهد و محبتش را در دل‌ها ی مردم قرار می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد گفت: مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی همراه با سخنرانی و قرائت قرآن، توزیع کمک‌های مؤمنانه، مسابقات کتابخوانی مسابقه عکس و دلنوشته از جمله برنامه‌های است که در این ایام برگزار می‌کنند.