رشت- استاندار گیلان برخورداری از کتابخانه استاندارد را حق مردم این استان دانست و گفت: کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی منوط به توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه این استان زادگاه فرهیختگان بسیاری در حوزه ادب و فرهنگ است، اظهار کرد: برخورداری از کتابخانه‌ای با استانداردهای لازم حق مردم گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی رشت، بیان کرد: متأسفانه این ساختمان پس از افتتاح نیمه کاره رها شده و هم اکنون خدماتی به اهالی فرهنگ و کتاب ارائه نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری رشت مکلف به تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی رشت در سریع‌ترین زمان ممکن هستند، افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز مکلف به نظارت بر انجام این امر و برنامه ریزی جهت تأمین اعتبار تجهیز این کتابخانه است.

عباسی با بیان اینکه مدیران باید با رویکرد جهادی نسبت به انجام وظایف محوله اقدام کنند، تصریح کرد: نباید مسئولیت کارها، به گردن دیگران انداخته شود بلکه همگان با هم‌افزایی و همکاری، نسبت به رفع مشکلات مربوط به راه اندازی کتابخانه اقدام لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر دیجیتالی کردن استفاده از منابع کتابخانه‌ای و بهره‌مندی این کتابخانه از تجهیزات مدرن و روز، عنوان کرد: ارائه خدمات مناسب کتابخانه ای نه فقط به مردم رشت بلکه همه مردم استان و نیز دانشگاه‌ها باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

استاندار گیلان کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی را منوط به توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت خیران نیک اندیش هم در حوزه اهدای کتاب و هم در ساخت و تجهیز کتابخانه ها استفاده شود.

عباسی از شهرداری‌ها خواست که نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اهتمام کافی داشته باشند و اظهار کرد: پرداختن به امور فرهنگی از سوی شهرداری‌ها، تنها به برگزاری جشن‌های مناسبتی محدود نمی‌شود بلکه انجام تکلیف قانونی پرداخت سهم مذکور از محل درآمد شهرداری‌ها هم مورد انتظار است.