یزد- اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در سفر دولت ۲۶ طرح نیمه تمام را برای جذب اعتبار پیشنهاد کرد که بهترین دستاورد آن تکمیل یک یا دو طرح نیمه تمام در هر شهرستان با اعتبار ۱.۷ میلیاردی بود.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سفر هیأت دولت به استان یزد که در ۲۶ آذرماه سال جاری انجام شد، دستاوردهای خوبی برای ورزش استان داشت و امیدی برای بهره برداری و تکمیل برخی طرح‌های نیمه تمام چندین ساله ایجاد کرد.

در حال حاضر ۵۶ طرح نیمه تمام ورزشی در تمام شهرستان‌های استان در انتظار تخصیص اعتبار برای تکمیل است و همه این فضاها نیازهای واقعی و تأمین نشده مردم هر شهرستان هستند که باید به آنها توجه شود.

اداره کل ورزش و جوانان یزد با توجه به اولویت بندی این پروژه‌ها در سفر هیأت دولت به استان ۲۶ طرح را برای تکمیل پیشنهاد کرد که در نهایت در کنار بودجه‌هایی که به تکمیل پروژه‌های ورزشگاه بزرگ یزد، ۱۴ طرح نیمه تمام در همه شهرستان‌های استان، مصوب و مشمول تخصیص اعتبار شد.

اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در سایت رسمی خود از جمله طرح‌های نیمه تمام به ورزشگاه شهید چمران میبد، تکمیل ورزشگاه دهنو، ورزشگاه ابرندآباد، ورزشگاه گردفرامرز، ورزشگاه رضوانشهر، ورزشگاه آزادی تفت، ورزشگاه مروست، ورزشگاه هرات اشاره کرده است.

از دیگر طرح‌های مورد اشاره در این گزارش می‌توان به ورزشگاه پوراکبری، ورزشگاه محمودآباد، ورزشگاه ۱۷ شهریور زارچ، سالن ۱۲۰۰ نفره میبد، سالن ۱۲۰۰ نفره اردکان، استخر سرپوشیده هرات، پیست دو و میدانی یزد و سالن سرپوشیده اشکذر است که از آغاز عملیات اجرایی همه آنها از سال ۱۳۸۵ یعنی نزدیک به ۱۵ سال گذشته است.

طرح‌های سالن فیروزآباد، سالن بافق و سالن شهیدیه میبد هم از زمره این طرح‌های نیمه تمام است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

توجه به همه شهرستان‌ها در سفر هیأت دولت

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام ورزشی با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در همه شهرستان‌های استان وجود دارد، اظهار داشت: با پیشنهاد به هیأت دولت اعتبار ۱.۷ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی تقریباً برای همه شهرستان‌های استان مصوب شد که امید است به تکمیل مهمترین این طرح‌ها منجر شود.

مسعود شریعتی گفت: در این سفر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل یک پروژه اختصاصی در هر شهرستان تخصیص یافت که منبع تأمین اعتبار آن ۱۰ میلیارد تومان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ۱۰ میلیارد تومان از درآمدهای شرکت نفت تأمین خواهد شد.

طرح های مصوب هر شهرستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه طرح نیمه تمام مصوب در شهرستان یزد، تکمیل مجموعه استخر بانوان یزد در ورزشگاه بزرگ یزد است، ادامه داد: از جمله این طرح‌ها تکمیل ورزشگاه امام علی (ع) در شهرستان‌های بهاباد با پیشرفت بالای ۷۰ درصد است.

وی، دیگر طرح مصوب را تکمیل ورزشگاه آزادی اردکان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات استانی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان بهاباد شامل سالن اسد آباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ورزشگاه پور اکبری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل منابع ملی نام برد.

شریعتی از دیگر طرح‌های نیمه تمام که قرار است از محل اعتبارات استانی در شهرستان بافق تکمیل شود به استادیوم ورزشی تختی این شهرستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: در این سفر همچنین برای تکمیل سالن علی آباد شهرستان بهاباد با پیشرفت ۶۰ درصدی از محل اعتبارات استانی ۱.۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی از دیگر طرح‌هایی که در سفر هیأت دولت به استان یزد پیشنهاد و مورد موافقت و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی قرار گرفته است، تکمیل مجموعه ورزشی آزادی شهر تفت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱.۷ میلیارد تومانی نام برد.

تکمیل استخرسرپوشیده مروست با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات ملی و تکمیل ورزشگاه هرات در شهرستان خاتم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات استانی هر یک با تخصیص ۱.۷ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های مصوب مورد اشاره شریعتی بود که در سفر هیأت دولت به استان یزد مصوب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از دیگر طرح‌هایی که قرار است از محل اعتبارات ملی و با تخصیص ۱.۷ میلیارد تومان تکمیل شود به مجموعه ورزشی رضوانشهر در شهرستان اشکذر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.

به گفته این مسئول همچنین از محل اعتبارات ملی قرار است که ورزشگاه شهید صدوقی در شهرستان مهریز با پیشرفت ۸۰ درصدی و تخصیص ۱.۷ میلیارد تومان و استخرسرپوشیده بانوان مجموعه ورزشگاه بزرگ یزد با پیشرفت ۸۵ درصدی یزد با تخصیص ۲ میلیارد تومان تکمیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل استخر سرپوشیده شهر میبد با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یک میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه شهدیه این شهر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی هر دو از محل اعتبارات استانی خبر داد.

به گفته وی، در این سفر برای تکمیل استخر سرپوشیده زارچ در شهرستان یزد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته که به این ترتیب مجموع اعتبار مصوب برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در همه شهرستان‌های استان به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کمبود اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ طرح نیمه تمام ورزشی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در همه شهرستان‌های استان وجود دارد، تخصیص این اعتبارات برای تکمیل ۱۴ طرح ورزشی در همه شهرستان‌ها را راهگشای تکمیل بسیاری از این طرح‌ها و افزایش سرانه‌های ورزشی دانست.

وی افزود: البته در چند سال گذشته بیش از ۲۳۵ هزار مترمربع فضای مفید و استاندارد ورزشی به فضاهای ورزش کل استان اضافه شده که معادل ۴۰ سال گذشته است.

شریعتی با اشاره به اینکه این فضاها در نقاطی ایجاد شده که یک متر فضای ورزشی نداشتند، گفت: عمده این زیرساخت‌ها زمین‌های چمن مصنوعی و بخشی سالن‌های ورزشی که برخی از آنها نیمه تمام مانده است.

کمبود سرانه ورزشی یکی از معضلات استان صنعتی یزد است و هر چه به سرانه‌های ورزشی افزوده شود، عوارض ناشی از توسعه صنعتی به ویژه آلایندگی‌ها به مراتب کمتر می‌شود از این رو تخصیص هر چه بیشتر بودجه به طرح‌های ورزشی، راهگشای مشکلاتی است که مردم استان صنعتی یزد همواره از آن گلایه دارند.

امید که با تخصیص به موقع این اعتبارات و با تکمیل این طرح‌ها و در نهایت افزایش سرانه ورزشی هر شهرستان استان، سرانه ورزش هم در استان افزایش یافته و شهروندان سالم‌تری داشته باشیم.