شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دور شدن از دانشگاه به جامعه خسارت وارد می‌کند، گفت: صنعت، کشاورزی، تولید و جامعه باید از دانشگاه بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با وزیر علوم که به شهرکرد سفر کرده است، با بیان اینکه حاج قاسم مدیری جهادی بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی الگویی کامل است که باید به جهان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه موانع نباید اراده ما را در برابر انجام تکلیف بکاهد و ما را زمین گیر کند، عنوان کرد: این مسئله یکی از درس های بزرگی است که باید از مکتب حاج قاسم آموخت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانشگاه ظرفیت عظیمی در نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دانشگاه ها باید به تراز نظام جمهوری اسلامی رسانده شوند.

دانشگاه ها باید از حواشی دور شوند

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه در دانشگاه ها به میزان ۴۲ سال سن انقلاب کار نشده است، ادامه داد: حقیقت انقلاب نورانی و برجسته است که می توانست عرصه علم را بیش از حد موجود رشد دهد و موجب نخبه پروری شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در برخی برهه‌ها درگیر حواشی دست و پا گیر شدند، افزود: دانشگاه ها باید از حواشی دور شوند و به متون بپردازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فضای انسان پروری، کرامت انسانی، علم، رشد و نوآوری بیش از پیش در دانشگاه ها باید ایجاد شود، مطرح کرد: صنعت، کشاورزی، تولید و جامعه باید از دانشگاه بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه مدیریت خوب موجب رشد و پیشرفت دانشگاه می‌شود، افزود: هر چه از دانشگاه دور شویم به جامعه خسارت وارد می شود.

نگاه حاج قاسم نگاه تمدنی بود

وی با بیان اینکه مدیران باید نگاه انقلابی و جهادی داشته باشند، اظهار کرد: دشمن همواره درحال ایجاد موانع برای انقلاب است پس نباید انتظار داشته باشیم راه هموار شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید برای مواجه شدن با انواع چالش ها آماده بود، گفت: درس گرفتن از مکتب شهید سلیمانی باید موتور درونی ما را به حرکت در بیاورد.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه بشریت برای شهید سلیمانی ملاک بود، ادامه داد: نگاه حاج قاسم نگاه تمدنی بود و باید ما بر اساس این نگاه جلو برویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه های استان ظرفیت و کمبودهای زیادی دارند که باید به آنها توجه شود، عنوان کرد: کمبودها از نظر انسانی و سخت افزارها باید در دانشگاه های چهارمحال و بختیاری رفع شود.