اصفهان-رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تامین منابع عمومی از سوی دولت و سپس استانداری اصفهان برای اتمام پروژه‌های پزشکی قانونی و ارتقا کمی و کیفی فضای این سازمان باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ظهر سه‌شنبه با اشاره به گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی، اظهار داشت: شهید سپهبد سلیمانی باعث تبدیل ایران اسلامی به‌عنوان ام‌القری جهان اسلام شد.

وی افزود: در مکتب اسلامی و ولایت امر امکان پرورش افرادی همانند سردار سلیمانی وجود دارد و باید بر این امر سرمایه‌گذاری کرد تا چنین مردانی را پرورش داد.

شاخصه تکریم، رفع مشکلات سازمانی و مدیریت جهادی

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه شاخصه تکریم یک مدیر عملکرد جهادی و کار تلاش مضاعف اوست، تصریح کرد: در واقع دستاوردهای تلاش یک مدیر در جهت رفع مشکلات همان سازمان و تکریم ارباب رجوع که در جامعه مشخص باشد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به بررسی سوابق علمی و شایستگی‌های اخلاقی و رفتاری و کارکردهای سازمانی، مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان شایسته تقدیر و تکریم است.

پزشکی قانونی بازوی تخصصی دستگاه قضائی

حجت‌الاسلام جعفری پزشکی قانونی را به عنوان یکی از بازوان تخصصی دستگاه قضائی برشمرد و افزود: نظریه کارشناسی پزشکی قانونی در بسیاری از موارد برای قضات راهگشا خواهد بود و کمبود ادله آنها را جبران می‌کند.

وی تحقق برقراری عدالت و احقاق حق را وظیفه دستگاه قضائی عنوان کرد و گفت: در این امر مهم همبستگی و انسجام بین دستگاه‌های مرتبط نیاز است که نبود آن باعث اخلال در روند قضائی و عدم رضایت شهروندان و کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود که حتی به این رسالت مهم صدمه زده می‌شود.

اتمام پروژه‌های ناتمام پزشکی قانونی

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: اهمیت نقش پزشکی قانونی در سند تحول قوه قضائیه بسیار زیاد است که باید در انجام مأموریت‌ها و هماهنگی با دستگاه قضائی به مؤلفه‌های سرعت، صحت و دقت توجه داشت و آن را سرلوحه خود قرار دارد.

وی اشاره‌ای به پیگیری مسائل و نیازمندی‌های پزشکی قانونی استان در شورای قضائی کرد و گفت: عمده مشکلات مطرح شده مربوط به ناتمام ماندن پروژه‌های پزشکی قانونی استان است که باید از منابع عمومی تأمین اعتبار و تکمیل شود.

اجرای سند تحول قضائی

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص تکمیل ساختمان پزشکی قانونی گفت: مردم استان مستحق بهترین نوع خدمات هستند و فضای اداری و فیزیکی باید در شأن مردم باشد که متأسفانه دیده می‌شود گاهی شأن مردم رعایت نشده است.

وی ادامه داد: در این راستا باید دولت به تأمین منابع عمومی برای افزایش کمی و کیفی فضاها و ارتقا شاخص‌ها توجه کند و در مرحله دوم اجرای سند تحول قضائی محقق شود.

عمل به تعهدات استانی در راستای تحول پزشکی قانونی

رئیس کل دادگستری استان حتی از عدم اجرای تعهدات استانداری در خصوص تأمین منابع گلایه کرد و گفت: منابع استانی باید از سوی استانداری تأمین شود که به تعهدات عمل نشده است و باید تا پایان سال ۱۴۰۰ عملی شود.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این تعهدات به مصوبات سفر رئیس قوه قضائی به اصفهان برمی‌گردد تا پزشکی قانونی بتواند در سال آینده در مسیر تحول قرار گیرد.