بوشهر- دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: شجاعت توأم با تدبیر و عقلانیت ویژگی مهم سردار سلیمانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضایی ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: وقتی که عهد و پیمانی را با خداوند بسته‌ایم نباید از آن عقب‌نشینی کنیم و باید تکلیف‌مدار و با بصیرت مسیر خود را ادامه دهیم و تا آخر خط در مسیر شهدا و انقلاب باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: شهید سلیمانی مجاهدی نستوه و فرمانده انقلابی بود؛ رهبر انقلاب از تعابیری مانند رفیق خوب، عزیز و شجاع در مورد حاج قاسم استفاده می‌کند که بیانگر پیوند عمیق بین فرمانده و سرباز و رابطه ولایت با نیروی انقلابی است.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر شجاعت توأم با تدبیر و عقلانیت را ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: کسی که در راه خدا مجاهدت می‌کند از سرزنش ترسی ندارد. ترور شهید حاج قاسم سلیمانی هم ناجوانمردانه بود.

رضایی بیان کرد: شهید سلیمانی در جهاد در راه خدا ترسی نداشت و چنان ترسی در دل دشمن ایجاد کرده بود که از اسم حاج قاسم سلیمانی هم ترس و هراس داشتند.

وی نظامی‌گری توأم با رعایت حدود شرعی را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی ذکر کرد و گفت: سردار سلیمانی در عرصه نظامی به شدت مراقب حدود شرعی بود و همچنین مراقب جان سربازان و همراهان خود بود تا کوچک‌ترین دخل و تصرفی در اموال مردم انجام نشود.

رضایی انقلابی‌گری عاری از سیاسی‌بازی، ذوب در انقلاب بودن، اخلاص و خدامحوری خالی از ریا، تواضع و فروتنی و کار برای خدا، فرجام‌شناسی و معادباوری، شهادت‌طلبی توأم با اشک، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی توأم با بصیرت، ولایت‌مداری محض و پایدار را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد.

حسین نامور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در عرصه ولایت‌مداری نمونه بود و در این مسیر به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نیز در راستای مقابله با انحراف‌ها و ناهنجاری‌ها ایستادگی کرد و به شهادت رسید، افزود: شهدای ما نیز همین مسیر را ادامه دادند و ما نیز باید ادامه‌دهنده این مسیر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصادی هم باید در همین مسیر حرکت کنیم، ادامه داد: باید مسائل مد نظر نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله تقویت تولید را دنبال کنیم تا آینده خوبی پیش روی کشور باشد.