قزوین-کارشناس مذهبی با بیان اینکه افزایش برکت و رزق و روزی اهل خانه از برکات برپایی روضه خانگی است گفت: روضه خانگی موجب تربیت دینی و اجتماعی اهل خانه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسین آصف الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رسول گرامی اسلام فرمودند خانه‌ای که قرآن در آن بسیار تلاوت شود، خیر و برکتش زیاد می‌شود و روزی اهل آن خانه در وسعت قرار می‌گیرد و خانه برای آسمان می‌درخشد همان‌گونه که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند و با اقامه روضه خانگی ما نیز مشمول این برکت می‌شویم.

وی افزود: علمای بزرگ شیعه از قدما و معاصرین بر اقامه روضه در خانه‌ها سفارش کردند چرا که آثار تربیتی و اجتماعی مهمی برای فرد و خانواده به ویژه فرزندان دارد و کودکان متوجه می‌شوند ذکر اهل بیت از اجزای لاینفک زندگی بوده و این امر باعث تربیت دینی و اجتماعی آنان می‌شود.

حجت‌الاسلام آصف‌الحسینی عنوان کرد: با برگزاری روضه خانگی، متولیان تلاش می‌کنند تا خود را در نوع پوشش، گفتار، رفت و آمد، کمک به دیگران و در رعایت مساوات و انصاف به اهل بیت (ع) نزدیک کنند.

این کارشناس دینی از جمله آثار بسیار مهم و تربیتی برپایی روضه‌های خانگی را تأثیر در اخلاق و رفتار فرد، انجام صله رحم، تقویت روابط بین اهل محل و خانواده و افزایش برکت و رزق و روزی اهل خانه عنوان کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) در خصوص زیارت امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت: از ایشان سوال کردند ما در روز عاشورا نمی‌توانیم به کربلا برویم، ایشان فرمودند در خانه برای امام حسین علیه السلام گریه و ندبه و عزاداری کنید و به اهل خانه خود دستور دهید که بر او بگریند و در خانه با اظهار گریه و ناله بر حسین علیه السلام مراسم عزاداری برپا کنید.

حجت‌الاسلام سید آصف الحسینی در پایان بیان کرد: هرچه جلسات روضه خانگی ساده و با معنویت برگزار شود، باعث ترغیب بیشتر دیگران به اقامه این مهم می‌شود.