اردبیل-استاندار اردبیل گفت: هنر بهترین و شایسته‌ترین ابزار در انتقال سیره، سلوک و اندیشه حاج قاسم سلیمانی است تا در سطح جهانی و بین المللی این شخصیت بی نظیر مقاومت را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر سه شنبه در اختتامیه اولین کنگره بین المللی شعر اوره ک لر سرداری در سالن ولایت سپاه اردبیل اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای آزادیخواه جهان به عنوان نماد مقاوم و یک انسان جامع و کامل شناخته شده و سیره و سلوک رفتاری این شهید بزرگوار در اعماق وجود انسان‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی همچون چراغی پرفروغ در جهان پرتوافشانی کرده و راه حق و باطل را از هم جدا می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز در هر کشوری پیام حق و حقانیت به گوش می‌رسد همگی با تاسی به روحیه جهاد، شهاد طلبی و مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که ادبیات جدیدی از مقاومت، ایثار و جهاد را به دنیا عرضه کرده است.

استاندار اردبیل سردار سلیمانی را پدیده قرن و چهره جهانی مقاومت اعلام کرد و گفت: برای معرفی این چهره بزرگ ارزشی هنر بهترین و شایسته‌ترین ابزار در انتقال سیره، سلوک و اندیشه حاج قاسم سلیمانی است تا در سطح جهانی و بین المللی این شخصیت بی نظیر مقاومت را معرفی کنیم.

عاملی سردار سلیمانی را بزرگترین الگو برای جوانان دانست و بیان کرد: هر چه از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد چراغ اندیشه، مکتب و سیره ایشان در جهان پرفروغ تر از قبل می‌درخشد و جوانان ما اگر برای رسیده به مرحله تکامل روحی و معنوی به دنبال الگو هستند، سردار سلیمانی ارزشمندترین و بهترین الگو می‌تواند تلقی شود.

وی تاکید کرد نه تنها در کشور بلکه در تمام جهان باید پیام حقیقت و انسانیت این سردار رشید اسلام از سوی طرفداران حاج قاسم معرفی و اشاعه یابد و این مکتب بزرگ و ایده‌های آن را به جهان صادر کنیم.

استاندار اردبیل قدرت هنر را والاترین قدرت در معرفی این الگوهای اسلامی و الهی به جهان دانست و اظهار کرد: آثاری که به کنگره بین المللی شعر اوره ک لر سرداری ارسال شده باید در قالب یک مجلد با عنوان مکتب قاسم یک منتشر و در اختیار علاقمندان و هنرمندان قرار گیرد و این کنگره باید همه ساله در اردبیل و با همین محتوا برگزار و شاعران ایران و جهان به صورت گسترده در آن شرکت کنند.

عاملی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم مکتبی ارزشمند و الهی است، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با خدا و ائمه اطهار روش منحصربفرد خود را داشت و با ذوب شدن در قدرت لایزال الهی و ایمان عمیق و قلبی به ولایت و شهدا راه خود را انتخاب کرد و با پیوستن به شهدای راستین اسلام دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کرد.