اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید سود مرکب دریافتی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را به حساب آنها بازگردانند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدالله طباطبایی شامگاه سه شنبه در جلسه ستد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: درجه سرداری حاج قاسم به شهادت او کمک نکرد بلکه آنچه که شهادت او را رقم زد مردمی بودن این فرزند سترگ نظام اسلامی بود که دشمن با تفکر و اندیشه او ضدیت داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تداوم راه عزتمندانه این شهید وارسته ما وظیفه سنگین و خطیری را برعهده داریم و امیدواریم در ادای این وظیفه دینی و ملی به ویژه نشر و گسترش عقیده و مرام این بزرگمرد به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با انتقاد از بانک‌های عامل در بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی به عنوان وثیقه و یا ضمانت بیان کرد: این اقدام غیرقانونی مورد پذیرش نیست و بانک‌های عامل باید در کنار بازگرداندن سود مرکب دریافتی از سرمایه گذاران ۲۰ درصد بلوکه شده را به حساب تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بازگردانند.

طباطبایی افزود: با تاکید رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بانک‌ها حق دریافت سود مرکب از تولیدکنندگان را ندارند و باید شرایط سهلی را در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به وجود آورند.

وی مشکلات مطرح شده سرمایه گذاران را در این جلسه عمدتاً حول محور بانک‌های عامل و کارشکنی‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها اعلام کرد و گفت: نظام مهندسی در همکاری با واحدهای تولیدی آجر ماشینی در استان برای صدور مجوز ساخت و ساز با مصالح بومی اقدام کرده و جلوی بخشنامه‌های رانت گونه را بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: وضعیت شهرک‌های صنعتی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی اصلاً مناسب نیست و بهتر است زیرساخت‌ها به ویژه در بخش آب، برق، گاز، فاضلاب، مخابرات و اینترنت پرسرعت رفع شود که این امر نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر مدیران این دستگاه هاست.

طباطبایی ضرورت پرداخت یارانه وعده داده شده در حمایت از سرمایه گذاران را در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره یادآور شد و بیان کرد: استاندار اردبیل قول مساعد داد تا در اولین فرصت در خصوص اعتبارات در این زمینه اقدام مناسب و حمایتی را انجام دهد.