قزوین - امام جمعه قزوین با تاکید بر لزوم اصلاح موانع پیش روی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: اهداف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با حضور مردم پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح چهارشنبه در دیدار سرپرست جدید و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: هر کاری را بخواهیم آغاز کنیم، دو توصیه قرآن را باید مورد توجه قرار دهیم که همان تقوا و همراهی با صادقین است.

وی بیان کرد: واژه امت، واژه‌ای دینی است که همه خوبی‌هایی که در واژه شهروندی دیده شده، در آن وجود دارد و بدی‌های آن نیز کنار گذاشته شده است و قرآن نیز فرمان داده تا امت شویم و به خیر دعوت کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسان وقتی با تقوا و صادقین همراه می‌شود، مورد تشویق خدای متعال قرار می‌گیرد و جامعه‌ای که تقوا و همراهی با صادقین را داشته باشد، امت خواهد شد و چنین جامعه‌ای به خیر و امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده همه انسان‌ها گواهی داده‌اند که من پروردگارشان هستم، بیان کرد: کسانی که پای این گواهی می‌ایستند و با تقوا و صادقین همراه می‌شوند، یقیناً در کارشان موفق و پیروز خواهند شد، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد.

وی عنوان کرد: در نظام دینی و ساختارهایی که خداوند برای جامعه دینی ترسیم کرده است، همه اقشار جامعه می‌بایست دغدغه فرهنگی، رسالت‌های اجتماعی، آسایش و آرامش روحی و فکری مردم را داشته باشند و اگر ما فرهنگ، مسائل اجتماعی و سلامت جسمی و روحی و ورزش را با مردم پیش نبریم، به جایی نخواهیم رسید.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه می‌بایست از خدمات مؤثر و مفید گذشته قدردانی کنیم، اظهار کرد: حضرت موسی (ع) به برادرش هارون می‌گوید اولین گام در مسئولیت‌ها و کارهای جدید، اصلاح است و اصلاح برای امور فرهنگی و اجتماعی مانند وضو برای نماز است و اگر این اصلاح صورت نگیرد، کارها پیش نمی‌رود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هیچ چیز نباید مانع نشاط و سرعت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شود و همه این موانع را می‌بایست اصلاح و برطرف کنید و نباید اجازه داد در این عرصه مهم نیرویی چوب لای چرخ بگذارد.

وی بیان کرد: باید محافظ و امانت دار دستورات الهی باشیم و بدانیم اگر جایی اختلاس بود قرآن نیست، اگر جایی ربا بود قرآن نیست، اگر جایی تبعیض و شکاف طبقاتی بود قرآن نیست و قرآن در چنین جامعه‌ای مهجور مانده است.