بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: برای نهادینه شدن پاسخگویی به مردم از این پس هر دو شنبه مدیران دیدار عمومی تشکیل دهند زیرا شنیدن مشکلات مردم باعث افزایش انگیزه خدمت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد صبح چهار شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای نهادینه شدن پاسخگویی به مردم از این پس هر دو شنبه مدیران دیدار عمومی تشکیل دهند زیرا شنیدن مشکلات مردم باعث افزایش انگیزه خدمت می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و حضور خراسان شمالی در انتهای خط لوله گازرسانی، گفت: صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی از طریق فرهنگ سازی در دستور کار مدیران بوده و رسانه‌ها نیز کمک کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از میزان مالیات تکلیفی استان وصول شده لذا سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم برای هزینه کرد این مبلغ در استان را انجام دهد.

حسین نژاد با اشاره به لزوم تسریع روند سرمایه گذاری در استان، گفت: دستگاه‌ها در صدور مجوزها عجله داشته باشند تا نقشه راه استان تکمیل شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: می‌دانیم بانک‌های استانی به لحاظ اعتباری مشکلاتی دارند اما باید از طریق ارتباط با بانک‌های سطح کشور گشایش‌هایی حاصل شود.

وی افزود: بانک‌ها در دریافت وثایقی آسان‌تر عمل کنند تا میزان دریافت تسهیلات افزایش یابد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه استفاده از آب‌های مرزی یک ضرورت است، گفت: با این حال استان همچنان از پساب‌ها استفاده نمی‌کند لذا صنایع باید با سرعت بیشتری روند بهره‌گیری از پساب را اعمال کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: مسئولان در صیانت از اراضی دولتی تلاش کنند و در این راه از صحنه سازی و گریز از قانون افراد سودجو جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی فرصت قانونی برای تبدیل وضعیت ایثارگران را از دست ندهند و از سوی دیگر عقب ماندگی استان در جذب ایثارگران باید جبران شود.