اردبیل-فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با تقویت جبهه مقاومت، ایثار و شهادت در ۴۲ سال اخیر دشمنان را در عرصه داخلی و بین المللی زمینگیر کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ با محوریت «شهید یسری» در حسینیه ثارالله اردبیل اظهار کرد: جنگ نابرابری که صدام در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با همراهی نظام شرق و غرب بر ما تحمیل کرد به تمامی یاوه گویان جهان ثابت کرد که ملت ایران دفاع در برابر حق و حقیقت را اصل و ملاک خود قرار داده و از هیچ قدرت پوشالی واهمه‌ای ندارند.

وی سلحشوری‌های رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس به ویژه افتخارات لشکر عاشورا یادآور شد و خاطرنشان کرد: فرماندهان رشیدی از این استان نظیر سردار یسری و سردار شاپور برزگر و … در قالب لشکر عاشورا فتوحات ارزشمندی را به دست آوردند که در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: در مقطع کنونی ما به تقویت این روحیه ایثار، جهاد و شهادت در بین نسل آینده نیاز داریم و باید به بهترین شکل انتقال مواریث هشت سال دفاع مقدس را انجام دهیم.

محمدی اصل بیان کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا در مقطع کنونی با تحریف جنگ و دستاوردهای آن نسل ما را با اندیشه‌های پوچ و توخالی لیبرالیسم هدایت کند در حالی که خانواده‌ها باید در کنار مسئولان فرهنگی مراقبت لازم را در این حوزه داشته باشند.

وی ساز مخالف دشمن را امروز در عرصه فرهنگی و اقتصادی کوک تر و پررنگ‌تر از سایر حوزه‌ها اعلام کرد و گفت: امکان غلبه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما تهدید فرهنگی و اجتماعی به ناکارآمدی‌های بیشتر در عرصه تربیتی منجر شده و آسیب‌های جدی بر جامعه وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم مداحی و شعرخوانی شده و به دنبال آن در پایان در آستانه سالروز شهادت دردانه خلقت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده «قادر عبداللهی» تا آرامستان ملاباشی اردبیل زادگاه این شهید تشییع شد.