اصفهان -نمایش «انتظار» به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) هر شب در میدان امام حسین (ع)اجرا می شود؛ قصه مادری که برای یافتن فرزند شهید خود به بانوی دو عالم متوسل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه‌برنامه «هنرمَردان» به مناسبت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

در این برنامه در کنار پذیرایی از شهروندان در موکب حضرت ابالفضل (ع)، موکب‌های تئاتر، سینما، نقاشی و خوشنویسی هم برپا شده که به اجرای برنامه‌های مختلفی مشغول هستند. اجرای نمایشی با نام «انتظار» توسط گروه هنری باران یکی از این برنامه‌ها است.

نمایش «انتظار» قصه مادری است که به دنبال فرزند شهید خود می‌گردد اما موفق نمی‌شود و با درخواست کمک از حضرت زهرا (س) از ایشان می‌خواهد فرزند شهیدش را به دست او برساند.

کارگردان این نمایش درباره این اثر اظهار داشت: گروه هنری باران چند سال است که در زمینه اجرای تئاترهای خیابانی در سراسر کشور فعالیت می‌کند و در کنار آن، موفق شدیم رتبه‌های خوبی را در جشنواره‌های مختلف کشور کسب کنیم.

علیرضا شمس افزود: به تالار هنر طرحی را ارائه و در همین راستا، نمایشی را آماده کردیم تا در برنامه هنرمردان در میدان امام حسین (ع) اجرا کنیم؛ موضوع این اجرا مربوط به حضرت زهرا (س) و شهدا است که امیدوارم شاهد استقبال مردم از این برنامه‌ها باشیم.

شمس با اشاره به موضوع نمایش انتظار ادامه داد: این نمایش قصه مادری است که چندین سال است به دنبال فرزند شهید خود می‌گردد اما موفق نمی‌شود. این مادر با دخیل بستن و درخواست کمک از حضرت زهرا (س) از آن حضرت می‌خواهد که فرزند شهیدش را به دست او برساند. پس از آن، این زن در دهه فاطمیه در خواب حضرت فاطمه زهرا (س) را ملاقات می‌کند که حضرت به او می‌گویند فرزند تو در راه است اما قبل از آن تعزیه حضرت اباالفضل (ع) را برگزار کن تا فرزندت هرچه زودتر به تو برسد.

کارگردان نمایش انتظار و سرپرست گروه هنری باران درباره ایده این نمایش گفت: ایده این نمایش از یک داستان روایی که در گذشته شنیده بودم در ذهنم ایجاد شد و پس از آن توانستم این نمایشنامه را بنویسم. حسن وحید، آرزو کرمی و شاپور شفیعی بازیگران این نمایش هستند و آنیتا شمس نیز در این نمایش وظیفه دستیار کارگردان را بر عهده دارد.

وی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی اتفاقات خوبی را رقم می‌زند چراکه چنین رویدادهایی می‌تواند مردم را با تئاتر خیابانی بیشتر آشنا کند. مکان اجرای این برنامه و موضوعات آن جالب است چراکه با استفاده از تئاتر می‌توانیم هنر را در دل مردم جای دهیم و به رسالت خود عمل کنیم.

گفتنی است؛ ویژه‌برنامه «هنرمردان» تا ۱۶ دی ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) اصفهان اجرا می‌شود.