شهرکرد- مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال از ۱۶ هزار و ۶۱۹ نفر از مراجعه کنندگان خون‌گیری شده است، گفت: ذخیره خونی در استان به ۵.۵ روز رسیده است.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری به ۵.۵ روز رسیده است، اظهار کرد: زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز است.

وی با اشاره به اینکه با زمان استاندارد فاصله وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره خونی در چهارمحال و بختیاری نگران کننده نیست.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سه مرکز «شهرکرد» و «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه و «فارسان» در روزهای زوج به صورت دائمی آماده دریافت خون از هم استانی‌ها هستند.

کاهش اهدا خون در چهارمحال و بختیاری

هاشمی با بیان اینکه در ۹ ماه نخست سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۴۱ نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند، افزود: این مهم در ۹ ماهه امسال به ۲۰ هزار و ۲۵۷ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امسال از ۱۶ هزار و ۶۱۹ نفر از مراجعه کنندگان خون‌گیری شده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷۱۳ نفر کاهش یافته است.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هشت هزار و ۱۸۸ نفر امسال به صورت مستمر اهدای خون داشته اند، تصریح کرد: مردان و زنان در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ خون‌گیری و تأمین خون مورد نیاز خودکفا است، گفت: تمام گروه‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می‌شود.