اراک - استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی به لحاظ همگرایی بین شهرستان‌ها وضعیت ایده آلی ندارد، گفت: نقش ائمه جمعه در راستای تقویت همگرایی تعیین کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه شنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی اظهار کرد: در استان به شدت و بیش از دیگر استان‌های کشور به همگرایی نیاز داریم، استان مرکزی به لحاظ همگرایی بین شهرستان‌ها وضعیت ایده آلی ندارد و نقش ائمه جمعه در این راستا بسیار تعیین کننده است و باید همگرایی تقویت شود.

وی با اشاره به مشکلات کشور و اینکه منابع مالی کشور تکافوی رفع نیازها را نمی‌دهد و به راحتی نمی‌توان به سمت وضعیت مطلوب مورد هدف حرکت کرد، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید به سه مؤلفه وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده توجه داشت.

استاندار مرکزی تصریح کرد: باید در اداره امور آمان‌گرایی واقع بینانه داشت و واقعیت‌ها ناظر به شرایط حال و آرمان‌ها ناظر بر آینده هستند.

مخلص الائمه گفت: بالغ بر ۸۷ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که اگر بیش از سه دهه بودجه کشور صرف اتمام این پروژه‌ها شود، خاتمه نمی‌یابد و از این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان ولیعصر اراک، بیمارستان ساوه، انتقال آب از سد کوچری و کتابخانه مرکزی اشاره کرد که با یک دستور و فرمان نمی‌توان این مسیر را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه در لایه‌هایی از امور، کار ایراد دارد و این ایرادات اجازه نمی‌دهد که به شرایط مطلوب دست یابیم، عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین و علت العلل مشکلات و مفاسد کشور، ناکارآمدی در نظام اداری است و این اتفاق، ارث دولت هاست و به مدت ۵۰ سال شاهد این ناکارآمدی در اقتصاد کشور هستیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: اقتصادی که به نفت وابسته بوده است و این اقتصاد وابسته به نفت نظام اداری فرسوده را شکل داده است که در آن غوطه ور هستیم و یک افلیجی را ایجاد کرده است که از آن انتظار حرکت و تحرک داریم.

استاندار مرکزی ادامه داد: تا زمانی که دچار تحول بنیادین در نظام اداری کشور نشویم و تغییری در ساختارها، نیروی انسانی، روش‌ها و فرآیندها و شیوه اداره امور و … ایجاد نشود، مطالبه تحول، مطالبه‌ای بی مورد است و حداکثر اگر با اقداماتی مسکن وار برخی از مشکلات روزمره مردم را رفع کنیم، همچنان مطمئن نیستیم که آینده‌ای خوب را برای نسل بعد ایجاد کنیم یا خیر؟

وی گفت: امنیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی و … استان مرکزی مرتبط با دیگر استان هاست، در واقع کشور یک خودروی در حال حرکت است در حالی که انتظارات برخی از جوانان، اقتصاددانان و کارشناسان، ناظر بر خودروی متوقف است.

مخلص الائمه ادامه داد: نمی‌توان نظام اداری استان و کشور را متوقف کرد تا مدیران جدید حاضر شوند و انتقال تجربیات و اطلاعات صورت گیرد، بلکه باید این خودرو را در حین حرکت تعمیر کرد که کار بسیاری دشوار است هر چند که تلاش می‌کنیم در این فرصت اندک پیش رو اقداماتی مؤثر را به انجام برسانیم تا وضعیت مدیریت ناکارآمد و راکد اصلاح شود.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: متأسفانه این مدیریت ناکارآمد و راکد باعث شده است که سیلی از مطالبات مردم به سمت ائمه جمعه و نمایندگان و استانداری سرازیر شود و دائم مشغول سازماندهی این شرایط هستیم، البته شبکه ای از مدیران کارآمد و جهادی و انقلابی در صدر دستگاه‌های استان قرار می‌گیرند.