بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محل‌های دفن پسماندها در محدوده مناطق حفاظت شده استان بوشهر شناسایی و تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، محل‌های دفن پسماندها در راستای مدیریت پسماندهای شهری و روستایی تعیین می‌شود و اگر اصول جانمایی و مکان یابی و همچنین شیوه دفن رعایت نگردد این مکان‌ها به محل‌های آلوده تبدیل و موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند.

تخلیه زباله و محل‌های دفن پسماند در مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌ها غیرقانونی و موجب آسیب به محیط زیست می‌شود.

فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محل‌های دفن پسماندها در محدوده مناطق حفاظت شده استان بوشهر شناسایی، که تمام این محل‌ها مربوط به محل‌های دفن پسماند روستایی بوده و فقط در سه منطقه حفاظت شده نای بند، مند و حله وجود دارند که با درخواست و اخطاریه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اقدام لازم در توقف فعالیت این محل‌ها آغاز شده و محل‌های جدید خارج از منطقه در بعضی از روستاها جانمایی شده است و وفق مهلت تعیین شده تا پایان سال باید فعالیت این مکان‌ها متوقف و محل‌ها پاکسازی شود.

مناطق حفاظت شده اعم از پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده زیستگاه‌های ارزشمند گونه‌های گیاهی و جانوری هستند که جهت حفاظت از تنوع زیستی تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.