همدان- فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: از سال ۱۴۰۱ برنامه‌های بسیج تویسرکان طبق سند راهبردی اعتلای بسیج اجرا خواهد شد.

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: سند راهبردی اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته تا با اجرای آن زمینه شکل‌گیری تمدن نوین انقلاب اسلامی را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه تحقق دولت اسلامی از مسیر حل مسائل کشور و مردم عملیاتی می‌شود و این جنبش حل مسئله به واسطه بسیج انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن سال ۹۷ با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده بود برای چهل سال دوم بیانیه‌ای صادر فرمودند که این بیانیه علاوه بر اینکه نگاهی به گذشته دارد نقشه راه آینده را به ما یاد داده است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در این خصوص تصریح کرد: رهبر انقلاب در فرازهای اولیه انقلاب مقایسه‌ای در مورد چهل ساله انقلاب با اوایل و قبل از انقلاب انجام می‌دهند و در فرازهای پایانی ۷ محور را به عنوان چراغ راه معرفی می‌کنند.

کریمی با تصریح بر اینکه سپاه بلافاصله بعد از فرامین رهبر انقلاب سندی بنام سند راهبردی اعتلای بسیج در جهت تحقق فرامین سخنان رهبر انقلاب و بیانیه گام تنظیم و در دستور کار قرار می‌دهد، تشریح کرد: محور اول این بیانیه علم و پژوهش است که شناسایی استعدادهای علمی در سطح شهرستان است؛ هر چهره و هر نیروی نخبه که داریم باید شناسایی شود و خوشبختانه شهرستان تویسرکان نخبگان خوبی در تمام زمینه‌ها دارد و در این زمینه دفتر حمایت از مبتکرین در استان در حال راه اندازی است با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب پیشرفت‌های خوبی در حوزه علم و فناوری داشته‌ایم ولی خیلی عقب هستیم.

وی متذکر شد: محور دوم این بیانیه معنویت و اخلاق است سپاه به جهت تحقق گام دوم انقلاب حلقه صالحین را راه اندازی و تشکیل کرده است و در تمام روستاها و تمام پایگاه‌های ملاک پای کار آمدن تمام نیروهای انقلابی را قرار می‌دهد و طبق فرمایشات مقام رهبری ۸ تا ۱۰ میلیون نفر نیروی مؤمن، انقلابی و پای کار باید در این طرح حضور پیدا کنند که سهم شهرستان ما ۱۰ هزار نفر نیروی انقلابی پای کار است.

کریمی بابیان اینکه محور سوم بیانیه اقتصاد کشور است که د رسند راهبردی تاکید بر راه اندازی صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار دارد که تاکنون در تویسرکان ۷۲ صندوق قرض الحسنه با اعتبار سه میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان در تویسرکان راه اندازی شده است، افزود: که در حوزه‌های اشتغالزایی و عامل المنفعه استفاده خواهد شد همچنین اعتباراتی که در حوزه اشتغالزایی انجام شده است بیش از ۵ میلیارد تومان است که با بانک‌های عامل قرارداد بسته شده و تاکید بر این بوده است که دادن این تسهیلات با تسهیل پرداخت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: محور چهارم بیانیه عدالت و مبارزه با فساد است، گسترش خدمات اجتماعی در شورای تأمین با حضور فرماندار با دبیری سپاه ومحوریت پایگاه‌ها انجام شده است که مشکلات به صورت محله محوری، پایگاه محوری و روستا محوری و از نزدیک با مردم شنیده و پیگیری شود و عملکرد را به مردم اطلاع دهیم همچنین ۱۳۰ گروه جهادی در تویسرکان جهت محرومیت زدایی راه اندازی در حال فعالیت هستند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در ادامه این گفتگو، خاطرنشان کرد: محور پنجم بیانیه استقلال و آزادی است استقلال ملی به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سلطه گر جهان است.

کریمی بیان کرد: محور ششم بیانیه عزت ملی و مرز بندی با دشمن است که طبق تأکیدات رهبر انقلاب گرامیداشت مناسبت‌ها است که یادواره شهدا، دهه فجر و هفته دفاع موضوعاتی است در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه سپاه تویسرکان در این راستا خاطرنشان کرد: محور هفتم بیانیه سبک زندگی اسلامی است که ترویج الگوهای پوششی، حجاب اسلامی و مبارزه با اعتیاد با تمرکز بر پیشگیری و درمان معتادین است که در این زمینه اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده و بعد از ترک اعتیاد، محل اشتغالزایی باید به صورت جدی پیگیری شود.