شهرکرد- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب «فرادنبه» تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید مؤمنی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر «فرادنبه» ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۰ شروع شده و برای تکمیل آن به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی، فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فرادنبه را نهر اکسیداسیون با حذف ازت و فسفر عنوان کرد و ادامه داد: این تصفیه‌خانه پس از راه‌اندازی جمعیت ۱۳ هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، طول شبکه و خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب این طرح را ۵۳ کیلومتر دانست و افزود: همزمان با ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب تاکنون ۳۱ کیلومتر از شبکه فاضلاب و کلکتور هم اجرا شده است.

مؤمنی تصریح کرد: این تصفیه‌خانه پس از تکمیل قابلیت تصفیه دو هزار و ۶۰۰ مترمکعب فاضلاب را در شبانه‌روز دارد.

وی در خصوص وضعیت اعتباری این طرح گفت: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان هم اعتبار مصوب سال ۱۴۰۰ بوده که تاکنون چهار میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون کارگاه این طرح فعال است و پیمانکار پروژه نیز به همراه مشاور طرح تحت نظارت کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان در حال فعالیت هستند.