بیرجند- مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان استان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیل‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به فعالیت ۵ انجمن زندانیان در استان بیان داشت: این انجمن‌ها در شهرستان‌های بیرجند، طبس نهبندان و فردوس فعال است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، بیان کرد: از ابتدای امسال هشت میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان ارائه شده است.

به گفته وی ۱۲۸ زندانی از ابتدای امسال توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان با پرداخت بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان زندان‌ها اصلاح مجرمین و بازگرداندن آنان به چرخه اجتماع است و از طرف دیگر نباید خانواده زندانی به واسطه جرم فرد آسیب ببینند.

غلامرضا روشان با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها به واسطه رسیدن به این اهداف سه طرح را در دست اجرا دارد، بیان‌کرد: طرح قرارگاه شهید لاجوردی با نام دوباره زندگی، نذر هشتم و طرح پنجره فولاد برای آزاد زندانی جرایم غیر عمد با کمک کارکنان زندان‌ها از جمله این طرح‌ها است.

روشان با بیان اینکه همه این برنامه‌ها برای کمک به زندانی است، گفت: نذر هشتم برنامه‌ای است که بر اساس آن در هشتم هر ماه به نام امام رضا (ع) برای کمک به زندانی، آزادی او و یاری خانواده زندانی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار در ابتدای سال جاری آمار سه رقمی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان‌جنوبی دو رقمی و حدود یک ماه پیش آمار ورودی سال‌های قبل صفر شد و زندانیان جرایم غیرعمد ورودی امسال هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی یادآور شد: درخواست ما کمک از گروه‌های جهادی برای کمک به زندانیان، بازگشت آنان به چرخه خانواده و اصلاحی و تربیتی زندانیان و حرفه‌آموزی آنان و… است.