اهواز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: اختیار رسیدگی به شکوائیه‌های مؤدیان مالیاتی به استان‌ها با یک حد نصاب مشخص تفویض شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تهمتن عبدالهی عصر امروز در حاشیه جلسه تفویض اختیار ماده ۲۵۱ مکرر که به صورت وبینار که به میزبانی اقتصاد و دارایی خوزستان برای استان‌های منطقه چهار و پنج (اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد) و با حضور هیئت مستشاری از وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به منظور هماهنگی در امور مربوط به هیئت ماده ۲۵۱ مکرر همراه با پنج استان دیگر در جلسه به میزبانی امور اقتصادی و دارایی خوزستان شرکت کردیم؛ این هیئت بعد از حدود سه سال فعال شده و در ادامه فرآیند رسیدگی به شکوائیه‌های مؤدیان مالیاتی نیاز به این جلسه هماهنگی بود تا با وحدت رویه امور را پیگیری کنیم.

وی افزود: با توجه به تشکیل جلسات هیئت امید است که بتوانیم بحث رسیدگی به شکوائیه‌های مؤدیان مالیاتی را دنبال کنیم؛ وزارت امور اقتصاد و دارایی در راستای تکریم ارباب رجوع، رسیدگی بهتر به شکوائیه‌های مؤدیان و پرهیز از هزینه‌های اضافه مؤدیان مالیاتی برای حضور در تهران تمرکززدایی کرده و به استان‌ها تفویض اختیار کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور مؤدیان مالیاتی استان‌ها در تهران برای پیگیری شکوائیه‌ها مستلزم وقت و صرف هزینه بود، تصریح کرد: تفویض اختیار به استان‌ها برای پرونده اشخاص حقیقی و حقوقی با یک حد نصاب مشخص انجام شد؛ این تمرکززدایی نتایج خوبی داشته و پیگیری امور بدون ارسال پرونده به تهران در استان‌ها صورت می‌گیرد.

عبدالهی عنوان کرد: امیدواریم که با برگزاری چنین جلساتی و هماهنگی بیشتر استان‌ها بتوانیم خدمات مدنظر و مقبولی را به مؤدیان مالیاتی ارائه دهیم.