شهرکرد- مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقف عامل توسعه و پیشرفت است، گفت: عمل نکردن و عدم تعهد در اجرای نیت واقفان عواقب دنیوی و اخروی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن امیری پیش از ظهر جمعه در دیدار با مردم روستای «مرغملک» اظهار کرد: از ظرفیت نیروهای بومی و متعهد با صدور حکم امین موقوفات از سوی اداره اوقاف و امور خیریه جهت رفع مشکلات مردم و اجرای امینانه نیت واقفان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف عامل توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی است، گفت: می‌توان از ظرفیت وقف در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و رفع محرومیت و بیکاری استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه بعضی افراد ناآگاه به مسائل و احکام وقف، برخلاف این سنت حسنه تبلیغ کرده و وقف را عامل انجماد و عدم توسعه دانسته و این خود جفا به نهاد مقدس وقف است.

حجت الاسلام امیری ضمن اشاره به اینکه برخی از مناطق شهری و روستایی کشور وقف هستند، گفت: در این مناطق وقفی در صورت عمل به نیت واقف و احکام وقف مشکل خاصی برای زندگی مردم به وجود نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه در جاهایی که عمل به وقف شده در پی آن توسعه و پیشرفت را به همراه داشته است، مطرح کرد: عمل نکردن و عدم تعهد در اجرای نیت واقفان عواقب دنیوی و اخروی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش همه ما است، ادامه داد: همراهی و کمک مسئولان و مردم در امر خیر و خداپسندانه وقف بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: حفظ عین موقوفه از مسائل مهم و اولویت اول سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین متولیان موقوفات است که بخش اعظم درآمد موقوفات به این امر اختصاص داده می‌شود.