فردوس- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه فصل‌الخطاب همه ما باید حل مشکلات مردم باشد، گفت: به بخش هایی که مردم بیشترین مشکل دارند و محصولات استراتژیک باید توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر شنبه در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان فردوس تاکید کرد: فصل‌الخطاب همه ما باید حل مشکلات مردم باشد و به مدیران هم اختیار دادیم تا آتش به اختیار عمل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نگاه علمی بر موضوعات حاکم می‌کنیم تا از مدیریت سنتی بیرون بیاییم و دانش بومی را با دانش نوین تلفیق کنیم.

وی تصریح کرد: بهره‌وری آب، تکمیل زنجیره‌های تولید و گسترش آبیاری نوین در اولویت برنامه‌ها است.

جعفری اضافه کرد: حوزه جهاد کشاورزی گسترده است و خانواده عریض و طویلی داریم و سعی خواهیم کرد حوزه‌هایی که بیشتر مردم مشکل دارند با اعزام مدیران جهاد استان در شهرستان‌ها به دغدغه‌های مردم رسیدگی شود.

وی گفت: فردوس ظرفیت‌های مناسبی دارد و تلاش خواهیم کرد به سه محصول انار، زعفران و زرشک توجه شود.

پژوهشکده انار تکمیل شود

فرماندار فردوس نیز خواستار تکمیل و راه اندازی پژوهشکده انار که سالهاست نیمه‌کاره رها شده شد و افزود: از ظرفیت قنات جهانی بلده و بزرگترین مجتمع دامپروری استان در فردوس باید استفاده بهینه شود و کمبودهای آنها رفع شود.

حلاج مقدم تصریح کرد: در بزرگترین سایت عشایری استان در فردوس مشکلات مختلفی هست و دامداران برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید تبعیض‌ها در این حوزه‌ها برداشته شود.

امام جمعه فردوس از رویکرد احترام به مردم، تسهیل خدمات، غیر متمرکز شدن خدمات در مرکز استان مدیر کل و دولت جدید استقبال کرد و تاکید کرد: مردم منطقه زحمتکش هستند و همه باید امید و اعتماد را به مردم برگردانیم.

حجت الاسلام محمد شاکری عنوان کرد: الگو برداری و علمی شدن مسائل کشاورزی برای مردم مهم است و شرایط برای خدمت به مردم مهیاست.

وی اضافه کرد: باید تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم کارشناسانه و با در نظر گرفتن بازار مصرف باشد تا متضرر نشوند.

شاکری خاطرنشان کرد: بهره‌وری در کاشت نوع محصول کشاورزی و تشخیص نوع هر محصول که می‌تواند بازدهی بیشتری در هر منطقه داشته باشد مد نظر مسئولان جهادکشاورزی قرار گیرد.

تدوین نقشه راه در حوزه کشاورزی

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار آسیب شناسی و تهیه نقشه راه در حوزه کشاورزی شد و گفت: این مهم نیازمند حداکثر همراهی و همکاری مدیران بخش‌های مختلف هست.

حجت الاسلام مجید نصیرایی تاکید کرد: در سال‌های اخیر بین مردم و مسئولان فاصله افتاده و باید با کار بیشتر و تعاملات مسئولان در راستای حل مشکلات مردم اعتماد از دست رفته باز گردد.

وی عنوان کرد: کشور در شرایط امروز به مدیران جهادی و جوانان انقلابی نیاز شدید دارد و باید به جوانان میدان داده شود.

نصیرایی تصریح کرد: هر جا به فرموده رهبری به جوان انقلابی اعتماد کردیم مردم و نظام منفعت برده است.

وی گفت: عمده ظرفیت کشاورزی استان در غرب استان است و باید این ظرفیت‌ها با تلاش جهادی شکوفا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس نیز خواستار تبدیل برخی موتور پمپ‌های کشاورزی به دامداری شد و ارتباط نزدیک با بهره وران کشاورزی و دامداری را کاری پسندیده دانست که باید به تمام حوزه‌های مختلف مدیریتی استان تسری یابد.

سید مهدی علی پر ست با توجه به اینکه در آینده نزدیک کارخانه آرد زرین فردوس راه اندازی می‌شود گفت: باید تأمین سهمیه گندم این کارخانه از الان رفع شود و در مجتمع دام سبک و سنگین فردوس با سرعت گرفتن اخذ استعلامات، مشکلات آن حل شود تا سریع‌تر راه اندازی شود.