بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: تنها شعار پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذار موجب جذب سرمایه و توسعه نخواهد شد لذا باید از مزیت های نسبی استان در این حوزه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر شنبه در دیدار مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز کار کردن محور ارتباطی ما با مردم است و سازمان صمت می‌تواند یکی از بازوان قوی برای تحقق این هدف باشد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار در استان، گفت: امکانات، بازگشت سرمایه و سود بیشتر از ملاک‌های حضور سرمایه گذار در یک منطقه است و باید تلاش کنیم با ارائه راهکارهای کارشناسی و تخصصی این موارد را در استان بسترسازی کنیم.

وی با بیان اینکه سهم آب مصرفی صنعت استان دو درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: مسئله کم آبی یکی از مشکلات استان برای تعریف صنعت جدید در استان است که حل این مشکلات مستلزم ارائه راهکارهای دستگاه‌های تخصصی است.

حسین نژاد بیان داشت: در بحث صادرات برون مرزی باید رایزن‌های اقتصادی ما نیازهای بازار کشورهای همسایه را شناسایی و تولیدکنندگان استان این کالاها را تولید کنند.

استاندار خراسان شمالی در انتهابا اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی به عنوان نقشه راه توسعه استان، گفت: تنها شعار فرش قرمز پهن کردن برای سرمایه گذار نمی‌تواند موجب جذب سرمایه گذار و توسعه شود و باید تلاش کنیم با بهره مندی از مزیت‌ها و داشته‌های استان مسیر توسعه را هموار کنیم.