مسئول امنیتی گردان های حزب الله در واکنش به بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق درباره حمله به پایگاه هوایی بلد، این بیانیه را تمسخرآمیز و همراه با اشتباهات متعدد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق در واکنش به بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق درباره حمله پهپادی بامداد شنبه به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: روایت مرکز اطلاع رسانی امنیتی درباره حمله به پایگاه بلد، تمسخرآمیز و حاوی اشتباهات متعدد است.

در ادامه توئیت العسکری آمده است: پهپادهای استفاده شده در عراق فقط دو نوع است:

نخست: پهپادهای تهاجمی انفجاری که مستقیماً سراغ هدف می‌رود و قادر به تغییر مسیر یا بازگشت به پایگاه محل پرواز نیست.

دوم: پهپادهای شناسایی که نمی‌تواند در فضای مه آلود فعالیت کند، نیازی به نزدیک شدن به هدف ندارد و غالباً هنگام انجام مأموریت با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: پهپادهای تهاجمی این گونه کار می‌کنند و پهپادهای شناسایی نیز غالباً به بیشتر از یک پهپاد برای انجام مأموریت نیاز ندارند.

در پایان توئیت ابوعلی العسکری تصریح شد: پهپاد اختیاری ندارد که بخواهد طبق ادعای مرکز اطلاع رسانی امنیتی و مثل فرمانده آنها و حامیان او از محل حادثه بگریزد.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق صبح امروز اعلام کرده بود که چند پهپاد پس از نزدیک شدن به پایگاه بلد و تیراندازی به سمت آن‌ها، محل را ترک کرده‌اند.

گفتنی است منابع رسانه‌ای بامداد شنبه اعلام کردند پایگاه آمریکایی بلد به وسیله چند پهپاد هدف حمله قرار گرفته و پس از این حمله، شعله‌های آتش در این پایگاه رؤیت شده است و نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود هیچ نیروی خارجی در پایگاه بلد مستقر نیست.

از زمان اتمام مهلت قانونی ایالات متحده آمریکا برای ترک خاک عراق، حملات به پایگاه‌های نظامی و کاروان‌های لجستیک آن در این کشور بیش از پیش تشدید شده است.