گناوه- نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» شامل مجموعه ای از آثار هنرمندان و اساتید خوشنویسی گناوه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در نگارخانه شادروان افتخاری گناوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای برگزاری برنامه‌های دهمین جشن فرهنگ گناوه، نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل ۲» مجموعه آثار هنرمندان و اساتید خوشنویسی گناوه شنبه شب با حضور فرماندار و جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان در نگارخانه شادروان افتخاری این شهر افتتاح شد.

مسئول انجمن خوشنویسان گناوه در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی و ترویج هنر خوشنویسی و معرفی ظرفیت‌های هنری اعضای انجمن خوشنویسی گناوه در میان عموم مردم برپا شده است.

محمد عباسی افزود: در این نمایشگاه ۳۰ اثر از ۱۰ هنرمند و استاد خوشنویس عضو انجمن خوشنویسی گناوه با موضوعات آیات قرآن مجید، اشعار شعرای فارسی و متون اختصاصی از کتب فارسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی گفت: این آثار در قالب‌های نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق و نقاشی خط توسط این هنرمندان و اساتید خوشنویس ارائه شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کلک ساحل، نمایشگاه خوشنویسی طی سال‌های برگزاری جشن فرهنگ گناوه است که از ۲۵ تا ۲۹ دی ماه جاری در نگارخانه شادروان افتخاری گناوه برپا شده است و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعد از ظهر آماده بازدید علاقمندان است.

وی گفت: این نمایشگاه با همکاری انجمن خوشنویسان، مؤسسه هیراد نور و ستاد برگزاری دهمین جشن فرهنگ گناوه برگزار شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان گناوه با اشاره به دیگر برنامه‌های این انجمن یادآور شد: از جمله برنامه‌های ابتکاری انجمن خوشنویسان گناوه برنامه «پنج شنبه‌های خط» است که برای نخستین بار در استان بوشهر توسط انجمن گناوه راه اندازی شده است و این ابتکار مورد استقبال هنرمندان و عموم مردم قرار گرفته است.

عباسی اضافه کرد: در این برنامه ابتکاری که هر پنج شنبه در محل این انجمن برگزار می‌شود خوشنویسان گناوه اقدام به حضوری نویسی با حضور علاقمندان به هنر خط و خطاطی می‌کنند.

دبیر دهمین جشن فرهنگ گناوه در حاشیه این نمایشگاه گفت: به دلیل شیوع کرونا دهمین جشن فرهنگ گناوه به صورت متمرکز برگزار نشد و برنامه‌های به تناوب و با فاصله و زمانبندی برگزار شد.

سعید بهمرد افزود: نمایشگاه خوشنویسی کلک ساحل از جمله برنامه‌های جشن فرهنگ گناوه است که همزمان با دهمین جشن فرهنگ برگزار می‌شود.

وی گفت: اختتامیه جشن فرهنگ گناوه نیز با برنامه ریزی های انجام شده در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.