بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش ۳۵ میلیمتری باران طی ۲۴ ساعت گذشته در «مهوید» خبر داد و گفت: وقوع رگبار، رعد و برق و بارش باران و برف ادامه دارد.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: بیشترین میزان بارش‌ها در مهوید ۳۵ میلی متر، سرند ۳۴ میلیمتر، خضری ۳۱ میلیمتر و باغستان و کریمو ۲۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارندگی‌ها در آیسک ۲۳ میلیمتر، خرو ۲۱ میلیمتر، دیهوک ۱۸ میلیمتر، قاین ۱۱ میلیمتر و آرین شهر ۱۰ میلیمتر بوده است.

خندان رو از ادامه ناپایداری‌های جوی در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: تا روز سه شنبه وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین طی این مدت رگبار شدید باران، رعد و برق و در گردنه‌ها و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در نیمه شرقی خراسان جنوبی، وقوع رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بروز خسارت دور از انتظار نیست.

خندان رو گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان بشرویه با سه درجه سلسیوس سردترین و دهسلم نهبندان با ۲۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق بوده‌اند.

وی ادامه داد: نوسانات دمایی در مرکز استان هم حداقل ۸ درجه و حداکثر ۱۷ درجه سلسیوس بوده است.