بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده از از صرف ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت خط کشی محورها، بازسازی و نوسازی تابلوهای علائم و... طی سال جاری خبر داد.

جعفر شهامت در گفتگو با خبرنگار مهر از خط کشی هزار و ۱۳۰ کیلومتر از محورهای استان طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در این مدت ۵ هزار ۱۰۰ متر مربع علائم افقی، ۷ هزار و ۲۹۰ عدد علائم ایمنی و ۴۹۶ مترمربع تابلوی اطلاعاتی نصب و ۱۰ هزار و ۲۱۳ تابلوی علائم ایمنی و هزار و ۹۲۹ متر مربع تابلوی اطلاعاتی تعمیر شده است.

وی افزود: همچنین ۳.۳ کیلومتر حفاظ گاردریل دو موج نصب شده و ۱۵ کیلومتر شیار لرزاننده اجرا و پایه ۱۸۱ عدد چراغ روشنایی رنگ آمیزی شده است.

شهامت با اشاره به صرف بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات مذکور، خاطرنشان کرد: بازسازی، نوسازی و تعمیر تابلوهای علائم، روشنایی و چراغ چشمک زن همچنین خط کشی محورها در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به ضرورت ارتقای ایمنی ۴ هزار کیلومتر راه آسفالته در استان و کمبود اعتبارات، یکی از مهمترین برنامه‌ها تمرکز بر اقدامات به نسبت کم هزینه به ویژه متناسب با نوع تصادفات محورهای استان است که نقش مهمی در بهبود ایمنی راه‌های استان دارد.