همدان- رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان با بیان اینکه عدم درج برچسب قیمت کالا یکی از عمده تخلفات صنفی در سطح شهر همدان است، گفت: باید نظارت ها و بازرسی ها در این عرصه قوت گیرد.

آرش طاوسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش مبلغ جریمه تخلفات تعزیراتی با تصویب هیأت دولت مطرح کرد: با توجه به اینکه مواردی از جریمه‌های تخلفات تعزیراتی مشخص شده در قانون نظام صنفی باید با تعیین و تصویب هیأت دولت مشخص شود، بر همین اساس طی مصوبه جدید مبلغ جریمه برخی از تخلفات صنفی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت دولت، جریمه عدم درج قیمت از مبلغ ۹۶ هزار تومان به مبلغ ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان ادامه داد: همچنین جریمه عدم صدور صورتحساب و نگهداری فاکتور خرید ۲۰۰ هزار تومان، عدم نصب فهرست قیمت اغذیه و مواد غذایی ۸۰۰ هزار تومان و عدم رعایت ضوابط بهداشتی بالغ بر ۲ میلیون تومان، عدم رعایت ایمنی و زیباسازی محیط کار برابر ۲ میلیون تومان و جریمه تبلیغات خلاف واقع برای جلب مشتری نیز بالغ بر دو میلیون تومان تعیین شده است.

طاوسی با تاکید بر اینکه عدم درج برچسب قیمت کالا به عنوان مادر تخلفات و یکی از عمده تخلفات صنفی در سطح شهر همدان است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با افزایش مبلغ جریمه و بازرسی‌های متمرکز از سوی ادارات مربوطه بر این نوع تخلف، بازدارندگی مناسبی در جهت استیفای حقوق مصرف کنندگان ایجاد شود.