سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و 853 پورت تلفن ثابت به مشتریان ساکن در نقاط شهری و روستایی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به پیشرفتِ چشمگیر تکنولوژی‌های مخابراتی در سال‌های اخیر گفت: تلفن ثابت همچنان یکی از درگاه‌های اصلی ارتباطی در دنیای امروز محسوب می‌شود که استقبال مشتریان استان از این سرویس مخابراتی مهر تأییدی بر این مهم است.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم در راستای بهره مندی مشتریان تلفن ثابت در استان، فراهم و همواره در حال توسعه و ارتقا است.

وی با تشریح این مهم که ارائه یکسان خدمات مخابراتی به مشتریان در راستای اصل مشتری مداری و تحقق برنامه‌های عدالت اجتماعی همچنان از استراتژی‌های منطقه است خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم در نقاط روستایی نیز نصب و راه اندازی شده است.

حکمت با بیان اینکه پروژه‌های قابل توجهی در این حوزه در سطح استان به اجرا درآمده است اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۸۵۳ پورت تلفن ثابت به مشتریان ساکن در نقاط شهری و روستایی واگذار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: از تعداد پورت‌های واگذار شده، هفت هزار و ۹۵۵ مورد آن در نقاط شهری و ۸۹۸ پورت نیز در نقاط روستایی دایره شده است.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت تماس صوتی از طریق تلفن ثابت، امکان اتصال به اینترنت و دسترسی آسان و مقرون به صرفه به اطلاعات موجود در فضای مجازی به واسطه این محصول مخابراتی توسط مشترک را یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این فناوری دانست.

حکمت با اعلام برنامه‌های تدوین شده برای توسعه و ارتقا سطح کیفی و کمی تلفن ثابت و شاخص‌های این حوزه بیان داشت: با همت و تلاش بی شائبه همکاران منطقه، شاهد تحقق ۱۰۸ درصدی عملکرد دایری تلفن ثابت و سرویس sip phone در سال جاری هستیم.

وی از اضافه شدن پورت‌های جدید تلفن ثابت بر اساس نیاز مشتریان در استان خبرداد و افزود: روند واگذاری و دایری‌های جدید مطابق با لیست ثبت نام کنندگان این سرویس همچنان ادامه دارد و مخابرات منطقه نیز آماده پاسخگوی به نیازهای مشتریان در این حوزه است.

حکمت اعلام کرد: از ابتدای ورود سرویس تلفن ثابت به استان تاکنون ۵۱۷ هزار و۲۴۴ پورت به مشتریان واگذار شده است.