اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران استان‌های اردبیل و گیلان، محور خلخال به اسالم بازگشایی شده و تردد ایمن در آن جریان دارد.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پدید غالب جوی در استان همچنان تمام ابری و همراه با بارش برف در اکثر مناطق استان است و محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم، اردبیل – سراب، اردبیل – مغان، اردبیل – مشگین‌شهر – اهر، خلخال – اسالم و خلخال – سرچم و همچنین محور رضی به گرمی با بارش برف و کولاک مقطعی گزارش شده است.

وی تصریح کرد: هموطنانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند باید خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در محور خلخال به اسالم و پونل در محدوده گیلان به دلیل عدم دید کافی تردد به سختی انجام می‌شود و راهداران سعی دارند تا از تردد غیرضرور رانندگان جلوگیری کنند.

وثوقی افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و گزارش همکاران راهداری، کلیه راه‌های اصلی و فرعی استان با برف‌روبی و نمک‌پاشی مداوم باز است ولی همچنان راه ۵۰۰ روستا مسدود اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از روز جمعه که بارش‌ها در سطح استان آغاز شده شاهد مسدود شدن ۸۰۰ راه روستایی بودیم که با تلاش راهداران، راه ۳۰۰ روستا باز شده و ۵۰۰ روستا که به صورت مکرر با برف و کولاک بسته می‌شود در چندین نوبت بعد از بازگشایی مسدود شده است.

وثوقی اضافه کرد: امیدواریم از عصر فردا با فروکش کردن بارش برف، راه این روستاها را بازگشایی کنیم تا تردد ساکنان این روستاها به انجام برسد.

وی عدم دید در ابتدای محور اردبیل – سرچم را از دیگر گزارش‌های دوربین‌های تصویری و نظارتی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به کولاک، باد شدید و یخبندانی که در روزهای آینده پیش‌بینی شده هموطنان باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر با خودروهای عمومی سفر خود را انجام دهند.

وثوقی بیان کرد: با هماهنگی پلیس راه جلوی تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ گرفته می‌شود که امیدواریم صاحبان خودرو آموزش لازم را در مورد بستن زنجیر چرخ دیده و در این امر مهارت کسب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: ۴۳۰ راهدار با ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۲۴ راهدارخانه و مناطق صعب‌العبور آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند و تلاش این راهداران به صورت شبانه‌روزی در جریان است.