کرمانشاه- سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای سال جاری در کرمانشاه خبر داد.

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی ایجاد شده که با اختصاص تسهیلات این تعداد به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی به فعالان صنایع‌دستی، افزود: از محل بنیاد برکت، مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت می‌شود و تاکنون بیش از یک هزار طرح در حوزه صنایع‌دستی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۸.۵ میلیارد تومان متقاضی تسهیلات صنایع‌دستی معرفی شده و نزدیک به چهار میلیارد پرداخت شده که این رقم تا نیمه بهمن‌ماه سال جاری به بیش از ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

گوهری در خصوص مقدار تسهیلات پرداختی، بیان کرد: از محل مشاغل خانگی ۱۲ میلیارد تومان، بنیاد برکت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد و بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان که سود آن از چهار درصد به بالاست و این تسهیلات با مهلت بازپرداخت پنج ساله است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با وجود مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی، امکان برگزاری نمایشگاه در سال جاری تاکنون میسر نبوده و در حال حاضر با شهرداری و ستاد کرونا استان کرمانشاه نامه‌نگاری‌هایی انجام شده که منتظر موافقت بوده و پس از آن اجرا می‌شود و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره و خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای ۶۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی، پرداخت تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد بازارچه‌ها و فروشگاه‌های دائمی و دریافت نشان ملی از جمله حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه است.