بوشهر- مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: در واگذاری اراضی ملی تخلفات زیادی در استان صورت گرفته که در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مرادیان ظهر دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست دیوان محاسبات استان بوشهر اظهار داشت: صیانت و پاسداری از بیت‌المال در دستگاه‌های اجرایی از رسالت‌های اصلی دیوان محاسبات است.

وی اضافه کرد: در دوره مدیریت خود در بوشهر مبنای کار خود را بر کار حرفه‌ای و دوری از جناح‌های سیاسی قرار دادم.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر خاطرنشان کرد: نگاه توسعه‌مدارانه در امر نظارت داشتیم و به دنبال پیشگیری بودیم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کردیم. سعی کردیم نظارت پیشرو و اثرگذار را داشته باشیم.

وی با اشاره به عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده، بیان کرد: اولویت‌های استان و چالش‌ها را شناسایی کردیم و با برنامه‌ریزی ۲۰ موضوع کلان و شاخص استان را به نتیجه رساندیم.

مرادیان ادامه داد: در دیوان محاسبات رویدادهای مالی را با قوانین و مقررات تطبیق می‌دهیم.

وی افزود: هرچند تلاش دیوان محاسبات برقراری ارتباط مناسب با دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از انحرافات مالی و بودجه‌ای است، اما جاهایی که امکان اصلاح وجود نداشت برای مدیران متخلف پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا ارسال شد.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر تصریح کرد: هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معوقات مالی در استان وجود دارد که باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در واگذاری اراضی ملی تخلفات زیادی در استان صورت گرفته که در این زمینه نیز پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

مرادیان گفت: برای دستیابی به حسابرسی عملکردی باید بودجه‌ریزی عملیاتی محقق شود.

در این مراسم ضمن تکریم ابراهیم مرادیان، محسن فنی اصل به عنوان سرپرست دیوان محاسبات استان بوشهر معارفه شد.