تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹

نسخه وی‌سی‌‌دی فیلم سینمایی "تاجر ونیزی" از سوی موسسه رسانه‌های تصویری وارد شبکه نمایش خانگی کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم محصول مشترک آمریکا، ایتالیا، لوگزامبورگ و انگلستان در سال 2004 است. کارگردانی آن را مایکل رادفورد به عهده دارد و بازیگرانی چون آل پاچینو، جرمی آیرونز، جوزف فاینس و زلیخا رابینسون در آن بازی کرده اند. وی سی دی "تاجر ونیزی" با زمان 111 دقیقه که در نسخه اصلی  138 دقیقه بوده به قیمت 1000 تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

داستان فیلم بر اساس نمایشنامه ای به همین نام از ویلیام شکسپیر شکل گرفته و درباره فردی به نام آنتونیو است که برای کمک به دوست فقیرش باساینو از فردی به نام شایلاک پول قرض می گیرد. شایلاک که از توهین های آنتونیو به خشم آمده، شرایط بسیار دشواری را در تعهدنامه می گنجاند تا اینکه ...

از دیگر عوامل فیلم می توان به بنو دل هوم مدیرفیلمبرداری و جاسلین پوک آهنگساز اشاره نمود. این فیلم در جوایز بفتا نامزد بهترین طراحی لباس شد و با صرف بودجه 30 میلیون دلاری تنها 4 میلیون دلار در آمریکا فروش کرد. "تاجر ونیزی" در ژانر داستانی اجتماعی قرار دارد و برای مخاطب بزرگسال مناسب تشخیص داده شده است.

مایکل رادفورد کارگردان انگلیسی الاصل متولد سال 1946 کشور هند است. موفق ترین فیلم او "پستچی" محصول سال 1994 است که اسکار بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد و کاندیدای چهار اسکار برای بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد. فیلم "1984" هم از ساخته های وی بر اساس رمان "1984" نوشته جرج اُرول است.