گناوه- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر امسال، ۲۳ کمیته ستاد دهه فجر در شهرستان تشکیل و وظایف آنها مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام مردانی ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان گناوه اظهار داشت: انقلاب اسلامی با ویژگی‌های منحصر به فرد، پدیده‌ای نوظهور در قرن بیستم و انقلابی آرمان گرا، اسلامی و بی نظیر است که تحت رهبری مدبرانه امامین انقلاب تحولی چشمگیر در جهان ایجاد کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: برخورداری از پشتوانه عظیم فلسفه و فقه و معارف شیعه و مردمی بودن آن و تحول بنیادین و همه جانبه اجتماعی و استواری آن در سایه فرهنگ و اعتقاد و ایمان و شهادت و رویکرد ارزشی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال باید به صورت ویژه و باشکوه‌تر برگزار شود افزود: انقلاب اسلامی متعلق به همه آحاد مردم و همه جریان‌ها است و همه باید در برگزاری باشکوه برنامه‌ها مشارکت کنند.

مردانی با اشاره به برنامه ریزی های ستاد دهه مبارک فجر در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جلسات تشکیل کمیته‌ها برگزار شده است و برنامه‌های دهه فجر امسال با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه تصریح کرد: تلاش شده تا برنامه‌های امسال دهه فجر بر محوریت مردمی برگزار شود و در این راستا در ستاد دهه فجر شهرستان، کمیته مردمی گنجانده شده است.

وی گفت: همه ادارات و دستگاه‌های شهرستان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر برنامه ریزی داشته باشند و برنامه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند تا در جلسه جمع بندی مورد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گناوه یادآور شد: به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر امسال، ۲۳ کمیته ستاد دهه فجر تشکیل و وظایف آنها مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های ستاد دهه فجر شامل کمیته امنیتی، فضای مجازی، ورزش و جوانان، عمرانی و اجرایی، کودک و نوجوانان، زنان و خانواده، مساجد، ایثارگران، قرآن، قضائی، فضاسازی و تبلیغات شهری، روستایی و عشایری، کارگری و کارآفرینی، ارتباطات و اطلاع رسانی، بسیج، دانشجویی و دانشگاهیان، فرهنگیان و دانش آموزان، همیاری و سازمان‌های حمایتی، فرهنگی و هنری، انجمن‌ها-هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های دینی، اصناف و بازاریان، پشتیبانی، مردمی و کمیته ارزیابی عملکرد و بازرسی خواهند بود.

وی گفت: فعالیت‌های ستاد توسط کمیته ارزیابی استان رصد می‌شود و در سطح شهرستان نیز فعالیت کمیته‌ها توسط کمیته ارزیابی ستاد دهه فجر شهرستان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش آمادگی لازم برای همکاری در برنامه‌های ایام الله دهه مبارک فجر را همچون همیشه دارد.

اسکندر احمدی افزود: نواختن گلبانگ انقلاب رأس ساعت ۹ روز ۱۲ بهمن ماه در دبیرستان نمونه کوثر، نمایشگاه خط، آثار هنرهای دستی، جشنواره مسابقات فرهنگی هنری، اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز، تجلیل از دانش آموزان برتر فرهنگی هنری و قرآنی، پیاده روی فرهنگیان بازنشسته در محل اردوگاه، شرکت در غبارروبی گلزار مطهر شهدا، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز، مراسم شهادت امام هادی (ع)،دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش آموز، برگزاری زیارت عاشورا، جشن تکلیف دانش آموزان، شرکت در راهپیمایی یا تجمع ۲۲ بهمن از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر امسال خواهد بود.