وزیرکشور گفت: باید راه مدارس را برای طلاب باز کنیم تا بتوانند به خوبی به عنوان مربی و همراه در کنار کادر مدارس و دانش آموزان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار داشت: در مقاطع مختلف نقش آفرینی معلمان در تربیت یک نسل انقلابی را در جوانان عزیز می‌بینیم که همگی اینها محصولات آموزش و پرورش است.

وی افزود: وقتی راجع به الگوی اسلامی پیشرفت صحبت می‌کنیم منظور سرمایه انسانی و الگوی رشد در کشور ما توسعه سرمایه انسانی است که مولد و محصول توسعه و پیشرفت است.

وحیدی بیان کرد: ما باید بدانیم که مسیر پیشرفت الگوی اسلامی از مسیر توسعه انسانی می‌گذرد و بدون توجه به این مهم نمی‌توان کشور را به قله‌های بزرگ رساند. وزیر کشور عنوان طبیعتاً بعد از نهاد خانواده آموزش و پرورش مهمترین متولی این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش انسان می‌سازیم، امنیت ساز می‌سازیم پس هیچ دستگاهی به اندازه وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند نقش آفرینی کند و این چیزی است که همه مدیون آن هستیم و از قبل کارکرد این وزارت باید کارکرد خود را به سرانجام برسانیم.

وحیدی تصریح کرد: اگر انسان‌هایی که از این مجموعه خارج می‌شوند خلاق، نوآور و مستقل باشند ما در سایر ابعاد کشور موفق هستیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه مادر است، گفت: یکی از آماج حملات دشمن آموزش و پرورش است که سعی می‌کنند رویکرد خود را به آموزش و پرورش القا کنند.

وحیدی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی که بعضاً در کشور ما مطرح می‌شوند ناشی از این فرهنگ غلط غربی است که در آموزه‌های ما نفوذ کرده است.

وزیر کشور گفت: هر جا که ما از مکتب و آموزه‌های اسلامی، رهبری و شهیدانی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی پیروی کردیم انسان‌هایی در بالاترین فضائل و کمالات را داشتیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه غربی‌ها تلاش می‌کنند الگوهای غلطی را به ما معرفی می‌کنند؛ ما قبول داریم که آسیب‌های اجتماعی داریم اما می‌دانیم که این آسیب‌ها ناشی از شبیخون فرهنگی است.

وحیدی گفت: زمانی که با این رویکردها و تهاجم و سیاه نمایی دشمن مقابله کنیم می‌توانیم انسان‌هایی با بصیرت فرهنگی بالا را در جامعه مشاهده کنیم و به کار گیریم.

وزیر کشور افزود: ما ضعف‌ها را می‌شناسیم و با آنها مقابله می‌کنیم و شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید در خدمت آموزش و پرورش باشیم، گفت: ما در شوراهای آموزش و پرورش به دنبال ضعف نیستیم و از همین جا از همه استانداران و فرمانداران می‌خواهم که بدانند هیچ کاری مهم‌تر از تربیت فرزندانمان در آموزش و پرورش نیست.

وحیدی عنوان کرد: باید راه مدارس را برای طلاب باز کنیم تا بتوانند به خوبی به عنوان مربی و همراه در کنار کادر مدارس و دانش آموزان باشند.