اهواز- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همواره با چالش سرقت حفاظ پل‌های محورهای استان مواجه هستیم؛ لذا برای ۴ پل مهم در محورهای استان حفاظ بتنی نصب می‌شود.

محمد جولانژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پل بحره در محور اهواز به آبادان جزو پل‌هایی است که با وجود نصب حفاظ‌های فلزی و هندریل، همواره با سرقت این حفاظ‌ها مواجه هستیم که باعث سقوط خودروها در کانال می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: برای جلوگیری از سرقت، نصب حفاظ بتنی در باند رفت پل بحره انجام شده و باند برگشت نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: نصب حفاظ بتنی برای ۳ پل در حوزه شهرستان کارون و یک پل در حوزه شهرستان شادگان در دستور این اداره کل است.

جولانژاد با بیان اینکه آمار سرقت تابلو علائم در محور اهواز به آبادان به دفعات زیاد رخ می‌دهد، گفت: نصب تابلوهای عمودی متوقف و تا پایان سال جاری اجرای خط کشی، نصب بازتاب ایمنی و با بازخورد ایمنی بیشتر توسط اداره کل در این محور اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود بالا بودن آمار سرقت تابلوی علائم و تجهیزات جاده‌ای در محور اهواز به آبادان ۲ کیلومتر نصب حفاظ میانی از مسیر کوت عبدالله تا پل بحره و ۳ کیلومتر بعد از پل بحره نصب شده است.

جولانژاد گفت: با توجه به پر تردد بودن محور اهواز به آبادان، ۶ سامانه ثبت تخلف و ۴ دوربین نظارتی نصب هستند اما با وجود اینکه نصب سرعتکاه در مسیرهای اصلی و شریانی ممنوع است به درخواست پلیس راه استان نصب سرعتکاه در این محور در دستور کار اداره کل قرار می‌گیرد.