اهواز- یک نویسنده خوزستانی گفت: با وجود سازمان‌ها و نهادهای متولی هنر و ادبیات دفاع مقدس در خوزستان اما شاهد رکود جریان ادبیات داستانی دفاع مقدس و پایداری در استان هستیم.

مصطفی بوعذار با اشاره به جریان تأثیرگذار ادبیات داستانی دفاع مقدس به خبرنگار مهر اظهار کرد: موضوع جنگ سرشار از اتفاقات و ناگفته‌هاست و ظرفیت خوبی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس از دریچه داستان نویسی است و شیوه‌های نوین نگارش داستان نویسی در ادبیات مدرن و پیشرو ابزاری مهم برای جذب مخاطب به ویژه نسل جوان به شمار می‌رود.

مدیر انجمن ادبی خوزخندان گفت: در سال‌های اخیر با وجود محفل‌های ادبی داستان نویسی و کارگاه‌های مستمر شاهد پرورش نسل جوانی بودیم که در جشنواره‌ها و رویدادهای ادبی خوش می‌درخشیدند و برای خوزستان افتخار آفرینی می‌کردند.

این داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس تصریح کرد: نبود حمایت از انجمن‌های تخصصی ادبیات داستانی دفاع مقدس و کارگاه‌های داستان نویسان جوان که به همت برخی پیشکسوتان دایر بودند، رو به تعطیلی رفتند و هیچ مدیر و متولی پاسخگویی این رکود نسبی در سطح ادبیات خوزستان نیست.

وی گفت: مجالی برای کشف استعدادهای جوان فراهم نبوده و معلوم نیست کسی که علاقه مند به حوزه داستان نویسی است باید به کجا مراجعه کند؟

بوعذار یادآور شد: نقش نهادهای موازی و بدون هیچ خروجی در این اوضاع آشفته کاملاً مشهود است و ما عملاً از سوی مدیران فقط شعار حمایت از هنر انقلابی را می‌شنویم.

وی در ادامه نقش ماندگار زنده یاد عبدالرضا حیاتی در هدایت جوانان داستان‌نویس را مهم ارزیابی کرد و افزود: هنوز افرادی را همچون رومزی پور و زهرتی داریم که با تمام وجود و خلوص برای رشد ادبیات داستانی دفاع مقدس تلاش می‌کنند که باید از حضور و اندیشه این افراد بهره برد.

این فعال فرهنگی و هنری گفت: رشد ادبیات دفاع مقدس فقط انتشار کتاب نیست بلکه کشف استعدادهای جوان و تجربه نگاری پیشکسوتان برای برداشتن گام‌های بزرگ در سطح بین‌المللی برای رشد ادبیات دفاع مقدس لازم است‌.