همدان- معاون اقتصادی استاندار همدان از نظارت بیشتر بر عملکرد نانوایان فانتزی پز در استان خبر داد و گفت: نانوایان فانتزی متخلف در استان همدان جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر پورمجاهد چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار و جلسه اقدام مشترک استان همدان با اشاره به اینکه برخی تولیدی‌های نان‌های فانتزی با آرد یارانه‌ای اقدام به تولید شیرینی‌و کیک‌هایی دارند، گفت: باید بر این واحدها نظارت شود که چرا با آرد یارانه‌ای، شیرینی تولید و آنها را به قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسانند.

وی با تاکید بر اینکه این واحدها باید مورد نظارت بیشتری قرار گیرند و اگر قیمت فروش آنها خارج از عرف است، جریمه و در صورت تکرار، واحد آنها پلمب شود، از نظارت بیشتر بر عملکرد نانوایان فانتزی پز در استان خبر داد و گفت: نانوایان فانتزی متخلف در استان همدان جریمه می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار همدان در خصوص وضعیت توزیع میوه و محصولات کشاورزی در استان نیز خاطرنشان کرد: ایجاد میادین میوه و تره‌بار نوعی خط انتقال محصولات کشاورزی از تولید کننده به مصرف کننده است بدین ترتیب باید شهرداری‌ها در این عرصه پای کار بیایند.

پورمجاهد تصریح کرد: باید در بحث عرضه میوه بتوانیم در مسیری گام برداریم که ختم به حذف واسطه‌ها و دلالان شود بدین ترتیب، باید شهرداری‌ها نیز پای کار بیایند.

گشت‌های مشترک باید فعال‌تر شوند

در ادامه این جلسه، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز مطرح کرد: باید در مسیر پیشگیری پیش رویم به نوعی که نظارت‌ها از واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

داریوش جودکی با بیان اینکه در این زمینه هر هفته یک اتحادیه را در همدان در نظر می‌گیریم، گفت: گشت‌های مشترک باید فعال‌تر شوند.

وی اشاره به اینکه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان انتظار داریم تا در شناسایی انبارها اقداماتی را در پیش بگیرند، خاطرنشان کرد: افرادی سودجو به احتکار کالاها مشغول هستند و باید این رصد از سوی سازمان صمت انجام تا مانع از دپوی کالاها در استان باشیم.