همدان- رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مصرف روزانه مرغ در استان برابر ۱۴۰ تن است، گفت: هم اکنون، تولید مرغ در همدان به ۲۱۰ تا ۲۲۰ تن در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رضوانی جلال چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار و جلسه اقدام مشترک استان همدان با اشاره به توزیع ۵۳۰ تنی برنج در استان همدان گفت: بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن برنج نیز برای استان تخصیص داده شده که توزیع آن انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه مرغ در استان برابر ۱۴۰ تن است، گفت: هم اکنون، تولید مرغ در همدان به ۲۱۰ تا ۲۲۰ تن در روز رسیده است.

جوجه ریزی ها در استان به نحو مناسبی انجام می‌شود و در این زمینه، بیش از دو میلیون قطعه در این زمینه جوجه ریزی داشته ایم که نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۱۹ درصد و نسبت به ماه گذشته ۱۸ درصد در این زمینه رشد داشته ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به سهمیه‌های استان در توزیع شکر، برنج و روغن نیز گفت: روغن برای صنف و صنعت تخصیص داده نشده و برای این موضوع ۸ هزار تن در نظر گرفته شده است.

۷۰ هزار تن گندم نیز در استان ذخیره سازی شده است

مسعود بکایی نیز در ادامه عنوان کرد: طی دو هفته گذشته برای مدت یک ماه بالغ بر ۲ هزار تن گندم خارجی بین کارخانجات آرد توزیع کردیم و هم اکنون برنامه حمل در پیش گرفته شده و به زودی این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، توزیع دو هزار و ۱۳۰ تنی برنج را در پیش گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید عضویت در سامانه تجارت را به انجام برسانند، گفت: ۳۰۰ تن شکر نیز برای استان آمده که باید در بسته‌های یک کیلوگرمی بسته بندی شوند و واحدهایی که شکرها را در بسته‌های ۹۰۰ گرمی بسته بندی می‌کنند، باید خط تولیدشان را اصلاح کنند.

بکایی به کالاهای اساسی در نظر گرفته شده برای استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: برنج تایلندی به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی ۱۱۲۱ به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی با قیمت ۲۲ هزار تومان برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون موجودی استان همدان در زمینه شکر برابر ۱۵ هزار تن است، تصریح کرد: ۷۰ هزار تن گندم نیز در استان ذخیره سازی شده که برای ۴ ماه آینده کفایت می‌کند.